סיטרואן מטרופוליסבמרכז התצוגה של סיטרואן בתערוכת ז'נבה, עמדה לצד ה-DS4 גם סיטרואן מטרופוליס הגדולה שנחשפה לראשונה בסין. "כרגע זו רק מכונית תצוגה", מסביר תומאס דה-הוסי, האחראי על אסטרטגיית הדגמים בסיטרואן. "ביקשנו מהסטודיו בשנגחאי הצעה למכונית גדולה עבור סין. בכמה דברים זו סיטרואן אמיתית, ובאחרים היא חדשה עבורנו. למשל בתחושה הארוכה אך המגוננת מאחור. אלו פרטים שנשתמש בהם בעתיד".

רק לסין?
"לא. יותר ויותר אנחנו יוצרים תוכנית גלובלית. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לייצר רק לאירופה, אלא מנסים להתאים לכל העולם".

אתם קרובים להצגת ה-DS5, האם אתם צריכים עדיין את ה-C6?
"כרגע אנחנו מרוצים ממנה. טוב למותג שתהיה לו מכונית דגל אמיתית עם כל הנוחות. בנוסף פיתחנו דברים רבים ל-C6 ששימשו אותנו ב-C5. ה-DS5 לא תתחרה בה אלא באודי A4. השאלה שאין לה תשובה היא האם נחליף את ה-C6. האם אנחנו צריכים מכונית שמתאימה גם ללקוח שמסיעים מאחור? כי ה-DS היא מכונית אישית יותר".

לכמה דגמים תצמח משפחת ה-DS?
"כרגע החלטנו על שלושה דגמים שאנחנו משיקים תוך שנתיים. זה מאוד חשוב, כי אנחנו מאמינים שה-DS4 תצליח יותר מה-DS3. מחוץ לצרפת עדיין לא מכירים את ה-DS3, וכשיש כמה מכוניות זה משפר את המכירות.
"אנחנו דנים עם ממשלת סין על הקמת מפעל נוסף שיוקדש ל-DS. כשזה יקרה, נתחיל לייצר שם DS נוספת, גדולה יותר, שמתוכננת לסין אבל אולי תצא גם לאירופה".

מה עם C4 סדאן. הייתה לכם כזו אך היא לא הגיעה אלינו?
"אנחנו עובדים על כמה אופציות ל-C4 החדשה, והמטרה היא להגיע ליותר שווקים מבעבר עם הסדאן".

איפה נמצא הנושא החשמלי?
"אנחנו עובדים על מיקרו-הייבריד ויש לנו פתרון טוב, עם מערכת עצור-סע שיגיע תחילה לגרסאות הדיזל ולאחר מכן לבנזין. ה-DS5 תהיה מכונית הכלאיים הראשונה. כרגע אנחנו עובדים גם עם ב.מ.וו אז זה יאיץ את התוכנית. אבל צריך לשפר את הנושא הסביבתי בכל המישורים ולא רק בחשמל".

שיחה על אסטרטגיה עם סיטרואן
צילום: מנהל
איזה נתח שוק אתם צופים יהיה לתחום הזה?
"הצפי שלנו הוא שתוך חמש שנים באירופה נתח החשמל יעמוד על שלושה-חמישה אחוזים והכלאיים על שבעה עד עשרה".

האם אתם חושבים על הצגת תת-מותג נוסף?
"בסיטרואן אוהבים לחקור טריטוריות חדשות. אנחנו מרוצים מה-DS3 כי היא אינה מתחרה ב-C3 והביאה לקוחות חדשים ממכוניות יוקרה. יש לקוחות שמחפשים מכוניות פשוטות להבנה אבל יצירתיות ועם דימוי מודרני, משהו שלא מוצאים היום במכוניות זולות. אנחנו עובדים על זה, והקקטוס והלה-קוסט מפריז הן דוגמה טובה. כמו שבעבר עשינו את הדה-שבו. זו לא הייתה מכונית זולה אלא מכונית חכמה בהישג יד".

אז אתם כבר לא מתביישים להגיד דה-שבו?
"סיטרואן עברה מהפך. בעבר לא היינו בטוחים בעצמנו, אבל כעת אנחנו יודעים שעשינו צעד גדול ולא פוחדים להשתמש בעבר. כך למשל עם השימוש בשם DS. והבטחון הזה נותן לנו אפשרות לחשוב על מכונית פשוטה. היא לא תהיה כמו הדה-שבו – אנחנו, בניגוד לפולקסווגן, לא מחפשים להחיות מכונית ישנה. זה יהיה יותר ברוח מאשר בצורה".