יונדאי משיקה בישראל את ה-i25 – המשפחתית הקטנה שמחליפה את האקסנט המזדקנת (הדור השלישי והנוכחי הוצג ב-2005). כבר תקופה ארוכה שהאקסנט היא מהמכוניות הנמכרות ביותר של יונדאי בארץ והמכונית הנמכרת ביותר בקטגוריה שלה, זאת הסיבה שהאקסנט הוותיקה תמשיך להימכר לצד מחליפתה שתכונה בארץ יונדאי i25 אקסנט. כמובן שהאקסנט הוותיקה תמשיך לככב בציי הרכב בשנה הקרובה ויש להניח שגם ב-2012 ואולי אפילו גם ב-2013 (אם היבואנית תצליח בכך), כאשר ה-i25 תופנה יותר לשוק הפרטי. ובכך, לראשונה בתולדות האקסנט על דורותיה, המכונית עשויה לפנות גם לקהל פרטי. יחד עם זאת, לפחות כרגע נראה שמכשול הגדול ביותר שניצב מול המכונית הוא הכמויות שיכולה היבואנית לקבל. לפי דן אורנשטיין, סגן נשיא כלמוביל וראש חטיבת המכוניות הפרטיות שלה ניתן למכור יותר מ-7,000 מכוניות כאלה ב-2011, אך הוא לא מאמין שיוכל יהיה לקבל את הכמות.

לטענת היבואנית, ל-i25 יש את הכוח לבצע מהפיכה בשוק המשפחתיות וזאת בין היתר בשל המידות שצמחו באופן משמעותי. בסיס הגלגלים גדול משמעותית מבאקסנט (אורך של 257 ס"מ לעומת 250 ס"מ), ומבחינה זו, המכונית החדשה קרובה מתמיד לתחום המשפחתיות. לשם השוואה, למאזדה 2 – המתחרה הגדולה ביותר של ה-i25 – בסיס גלגלים של 249 ס"מ. גם נתון האורך גדול למדי עם 437 ס"מ (לעומת 428 באקסנט ו-426 ס"מ בזה של מאזדה 2 סדאן).
יונדאי i25 יוצאת לדרך בישראל
צילום: מנהל
יונדאי i25 תוצע עם זוג מנועי בנזין לבחירה: 1.4 ליטר (109 כ"ס) ו-1.6 ליטר (124 כ"ס). גרסת ה-1.4 ליטר תאיץ למאה קמ"ש ב-13.2 ש' ותרשום 182 קמ"ש מרביים ואילו גרסת ה-1.6 ליטר תציע 11.1 ש' ו-185 קמ"ש מרביים. בשני המקרים המנועים ישודכו לתיבות אוטומטיות עם ארבעה הילוכים שבניגוד לעבר יציעו גם אפשרות לתפעול ידני.
רשימת האבזור של המכונית גדלה והיא כוללת: 6 כריות אוויר, מערכת שמע עם שליטה מההגה, מחשב דרך וחיבור USB. גרסת ה'פרימיום' המאובזרת יותר, תוצע רק עם מנוע ה-1.6 ותכלול בנוסף גם גג נפתח, חישוקים קלים, ופנסי ערפל.

מחירי גרסאות יונדאי i25 ינועו בין 107,000 שקלים עבור גרסת ה-1.4 ליטר הבסיסית, 109,000 שקלים עבור גרסת ה-1.6 ליטר הבסיסית ו-110,000 שקלים לגרסת ה-1.6 ליטר המצוידת.