דה טומאסו דה-אוביל
יצרנית הרכב האיטלקית דה טומאסו (De Tomaso), שחזרה מהמתים יותר פעמים מכפי שניתן לספור, עושה זאת שוב בתערוכת ז'נבה 2011. מי שייצרה בעבר אגדות כמו הפנתרה והמנגוסטה שהתחרו בלמבוריגיני ופרארי, חוזרת לחיים כיצרנית מכוניות יוקרה ספורטיביות, ותתחרה בב.מ.וו, מרצדס ואודי מצד אחד, ופורשה ואסטון מרטין מצד שני.
המכונית הראשונה של דה טומאסו המודרנית היא הדה-אוביל (DeAuville), קרוסאובר המשלב בין מרכב סדאן, האצ'בק וסטיישן ומזכיר את ב.מ.וו 5GT המוכרת. למכונית החדשה עיצוב עגלגל ואנונימי למדי, לא כזה המזכיר מיד דווקא את יצירות דה טומאסו מהעבר. זאת, למרות ששמה דווקא מגיע מאחת מהמכוניות הקלאסיות של היצרנית, שהייתה אף היא מכונית יוקרה גדולה עם ארבע דלתות ושווקה במשך כ-15 שנה משנת 1970.
הדה-אוביל מצוידת במנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 2.8 ליטר, נפח צנוע יחסית המלמד על מצבה של תעשיית הרכב ועל הרצון של דה טומאסו לפנות לקהל רחב יחסית. המנוע מספק 300 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-40.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד, ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית ולהנעה כפולה.
דה טומאסו חוזרת עם דה-אוביל
צילום: מנהל

המכונית החדשה גדולה למדי, עם אורך של 508 ס"מ, רוחב של 195 ס"מ, גובה של 163 ס"מ ובסיס גלגלים נדיב של 295 ס"מ. גם המשקל העצמי לא צנוע, עם 1,850 ק"ג ללא נוסעים או מטען. ואם כבר הזכרנו, נציין כי תא המטען מציע נפח נדיב של 700 ליטר.

למרות המידות, הדה-אוביל תהיה מכונית זריזה למדי: האיטלקים מצהירים על מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות, ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. נתון תצרוכת הדלק של הקרוסאובר הגדול לא פורסם.