ובכן ההכרזה הרשמית מאחורינו, ועכשיו אפשר לגשת לפרטים. ב.מ.וו השיקה היום את מותג i החדש שלה (רק i, ללא התחכמות נוסח i-Setta), שמיועד לפתרונות ניוד ידידותיים לסביבה. בשלב הראשון – וזה יקרה כבר ב-2013 – יושקו שני דגמים: i3, שהוא השם העדכני שניתן לפרוייקט 'מגהסיטי', ו-i8 – גרסת הייצור של מכונית הקונספט Vision EfficientDynamics. ה-i3 תהיה מכונית אורבנית, חשמלית טהורה, בעוד ה-i8 תהיה היברידית פלאג-אין.

שתי המכוניות מתבססות על ארכיטקטורת LifeDrive – שלדת אלומיניום בתוכה נמצאים רכיבי ההנעה, ומעליה תא נוסעים קשיח וקל העשוי קרבון. שתיהן תוכננו ספציפית עבור מערכות ההינע שלהן, כך שיחד עם מבנה השילדה ניתן היה להרוויח חזרה את כל המשקל הנוסף שגובים המצברים – בעיה אינהרנטית לכלי-רכב חשמליים. מערך המצברים בשתי המכוניות יתבסס על רכיבים זהים, מה שיסייע להוריד עלויות.

שתי המכוניות ייוצרו במפעל ב.מ.וו בלייפציג, בו יושקעו 400 מיליוני אירו כדי להערך לקוי הייצור החדשים, ויתווספו 800 משרות.

פרט למכוניות עצמן, רואה ב.מ.וו את מותג i כחלק ממערך שלם של טכנולוגיות ופתרונות מתקדמים בתחום ייעול הניוד האישי, אשר יהווה ערוץ מסחרי נפרד ורווחי בפני עצמו לטווח הארוך. מדובר על תקשורת חכמה בין המכונית לסביבה, מערכות ניווט מתקדמות עם מידע ספציפי מקומי, תכנון מתקדם של צירי תנועה וניצול יעיל של שטחי חניה קיימים.

בנוסף לשירותים שתפתח ב.מ.וו בעצמה, בכוונתה להקים שיתופי-פעולה עם גורמים חיצוניים המספקים שירותים חדשניים. לצורך הענין הוקמה חברת-השקעות בארה"ב, i Ventures, עם הון של 100 מיליון אירו. המטרה לטווח הארוך היא הרחבת השירותים והמוצרים שתוכל להציע ב.מ.וו. שיתוף פעולה ראשון כזה כבר נוצר עם חברה אמריקאית, My City Way, עימה נחתם הסכם לא מכבר. חברה זו מספקת יישום (App) לבעלי טלפונים סלולריים, המאפשר למשתמש לקבל מידע על תחבורה ציבורית, זמינות מקומות חניה, ואתרי בידור מקומיים עבור 40 ערים ראשיות בארה"ב בשלב זה. עוד 40 ערים מחוץ לארה"ב יתווספו כחלק מהפיכת רשת המידע לגלובלית.

בשלב זה הורשינו לראות איורים ראשונים בלבד של שתי המכוניות – אבל יש כבר לוגו למותג החדש.