עד לאחרונה כאשר "מר ישראלי" חשב לרכוש רכב חדש הוא בעיקר חשב על משפחתית סטנדרטית 1.6 אוטומטית. גם אם זה לא ממש תאם את צרכיו. פרמטרים כמו צריכת דלק, עליות אחזקה, קלות חנייה לא ממש עמדו לנגד עיניו והכל הסתכם בנוסחה הפשוטה של שקל-למטר-פח. אבל עם הזמן מערכת היחסים בין הנהג הישראלי לרכבו השתנתה אם בשל מדרג כלי הרכב שעמדו לרשותו בליסינג, אם בשל מחירי הדלק העולים או מכל סיבה אחרת – הישראלי גילה את קטגוריית מכוניות המיני ועוד את אלה עם הגיר הידני.

טוב, ברור שהצרכן הישראלי לא גילה זאת לבד, אלה יבואנית סוזוקי היא זו שהצליחה לשנות את הרגלי הצריכה שלו עם האלטו. במובן מסוים אפשר לומר שהמחיר הכל-כך תחרותי – עודף מ-60,000 שקלים – אפילו הפתיע את יבואנית סוזוקי שכן זמן ההמתנה לאלטו החזיר אותנו לתקופה שחשבנו שחלפה מהנוף הישראלי.
יחד עם סוזוקי קפצו על העגלה יבואניות רכב נוספות שלאחרונה עדכנו את מחירי דגמיהן כלפי מטה: יונדאי i10 בגרסה מחודשת תמורת 65,000 שקלים, סיטרואן C1 ב-65,000 ואחותה התאומה פיג'ו 107 ב-68,000 שקלים ואפילו וותיקת הסגמנט בישראל – פיאט פנדה התעדכנה ל-67,000 (במבצע זמני).

אבל טרם נאמרה המילה האחרונה בסגמנט, עדות לכך אנו רואים בכמות הפניות אלינו כשהדרישות הן רכב עירוני קטן, זול לרכישה וזול לאחזקה. לרוב המתעניינים בקשו לקבל מידע בעיקר אודות סוזוקי אלטו, i10 וגם ב-C1 שנחתה בארץ לאחרונה, אולם בתקופה האחרונה שחקנית חדשה עולה לכותרות, שברולט ספארק. עוד לפני הגעת הרכב לארץ כבר קיבלו למערכת הייעוץ מטר של שאלות ומרגע תחילת השיווק כמות הפניות עלו בהתמדה.

ללא ספק, הנושא החם של 2010 היה סגמנט המיני, סגמנט שעל פי כל הסימנים יהיה להיט גם בשנה הזו. אבל יתרה מכך, למדנו השנה כשל"מר ישראלי" מציעים מכונית במחיר זול ומפתה, הוא מצביע ברגליים או במקרה שלנו – דרך הטלפון לקבלת יעוץ.