נאסר אל-עטיה, מוביל חדש בראלימשתתפי הדאקאר עברו אתמול יותר מ-500 ק"מ מפרכים בסטייג' הקשה ביותר עד עתה של הראלי. דיונות אינסופיות בשילוב קטעים בעלי קרקע בעיתית לצמיגים גרמו לכך שרק 34 צוותים מבין ה-88 שזינקו לסטייג' הגיעו לסיום עד זמן המקסימום – וגם רבים מאלו שסיימו עשו זאת כבר תחת חשיכה מוחלטת. בין ה-34, אנו שמחים לדווח, היה גם הצוות הישראלי של אביב קדשאי ויזהר ערמוני. לא רק סיימו – במקום ה-25 המכובד! הם נזקקו כמעט ל-10 שעות כדי לעשות זאת, ארבע-וחצי שעות יותר מהמנצח. בדירוג הכללי הם נמצאים במקום ה-34, האחרון ברשימת המדורגים כרגע, אבל הרשימה עוד תתארך כאשר הצוותים שאיחרו להגיע יוכנסו אליה.

האיום שהוותה קבוצת X-רייד – מה שנותר ממנו – התפוגג אתמול סופית. אחרי שאיבדה בסטייג' הקודם את אורלנדו טרנובה שהתהפך והצטרף בכך לגרלן שישרי שפרש עוד קודם לכן, היה זה עוד יום נוראי לקבוצה הגרמנית: לראשונה בראלי טרהנסל כבר לא על הפודיום בדירוג הכללי, ולראושנה בראלי סיים נהג שאינו נמנה על קבוצת פולקסווגן – נאני רומה בניסאן – לפני כל נהגי X-רייד. לא נעים. עבור סטפן פטרהנסל חזר על עצמו סיוט הפנצ'רים החוזרים ונשנים, ואליו הצטרפה הפעם גם בעיית התחממות טורדנית של המנוע. הצוות נאלץ לעצור ולהחליף מאוורר, ולאחר שהבעיה שבה והופיעה נאלצו לעצור פעמים רבות כדי להוסיף מים. התוצאה? רק מקום שישי בסטייג' יותר משעה אחרי המובילים, ואובדן המקום השלישי בדירוג הכללי לטובת ז'ינייל דה-ויליירס. סיכוי לנצחון כבר אין, וכל שנותר לפפטרהנסל לעשות בחמשת הסטייג'ים שנותרו לסיום הוא לנסות ולקחת חזרה את המקום האחרון על הפודיום.
גם קז'ישטוף הולובצ'יץ' סבל מיום גרוע, עם בעיות חשמל ולאחר מכן מכניות שגרמו לו לאבד זמן רב. הוא סיים לבסוף במקום ה-11 בלבד, ובדירוג הכללי ירד למקום השישי.

ובינתיים המשיכה קבוצת פולקסווגן להנות מאוויר-פסגות, אך בין שני המובילים ניטש קרב-איתנים שהגיע אפילו עד כדי נגיעה ביניהם: נאסר אל-עטיה שישב על זנבו של סאיינז פגע אתמול קלות בטוארג של הנהג הספרדי באחד ממעברי הדיונות, באופן אשר גרם ליריבו – לטענתו – אף להתקע במקום ולאבד מספר דקות יקרות. אל-עטיה ניצח בסיום הסטייג' בפער של למעלה מ-6 דקות, מה שהספיק לו לתפוס את ההובלה הכללית לראשונה בראלי הנוכחי בפער של כ-5 דקות לפני סאיינז. סאיינז מצידו פשוט רתח, וקשה להאשים אותו...
אחרי השניים הללו סיימו דה-ויליירס ומארק מילר, כשבין כל ארבעת צוותי פוקסווגן מפריד פער של 20 דקות בלבד. בדירוג הכללי, בנוסף לשינויים שהוזכרו עלה מילר למקום החמישי על חשבונו של הולובצ'יץ', כך שמכל הבחינות (למעט המתחים הפנימיים) היה זה יום מעולה עבור פולקסווגן.

באופנועים הצליח מארק קומה לחזור ולנצח אתמול, בפער של קרוב לשתי דקות לפני סיריל דספרה והגדיל בכך את יתרונו בראש הדירוג לכ-9 דקות – עדיין צמוד מאד. מנצח היום הקודם, צ'אלקו לופז (אפריליה) הסתפק במקום השלישי אחרי שני רוכבי KTM הבכירים. זה גם מקומו בדירוג המצטבר, בפער של 22 דקות.
הקטגוריה הצפופה ביותר, אגב, היא זו של המשאיות. רק שלוש-וחצי דקות מפרידות בין שני היריבים הותיקים חברי קבוצת קאמאז הרוסית, צ'אגין וקאבירוב. צ'אגין, שניצח אתמול ולקח לעצמו חזרה את ההובלה, עשה זאת בזמן שהיה מדרג אותו חמישי בסטייג' בין המכוניות...

היום יצאו המתחרים לסטייג' האחרון בציל'ה, רק 235 ק"מ אמנם אבל בשטח קשה שעיקרו – דיונות ועוד דיונות.


דירוג מכוניות אחרי סטייג' 8
1. אל-עטייה/גוטשאלק (פולקסווגן)
2. סיינז/קרוז פולקסווגן), 5:14+ ד'
3. דה ויליירס/פון ציצוויץ (פולקסווגן), 48:45+ ד'
4. פטרהנסל/קוטרה (ב.מ.וו), 1.33:30+ ש'
5. מילר/פיצ'פורד (פולקסווגן), 2.32:23+ ש'