אל-עטיה ממהר לנצחון
קבוצת פולקסווגן משיכה לנצח בדאקאר. הסטייג' אתמול היה הראשון הארוך-באמת של הראלי, 500 ק"מ (למכוניות; קצת יותר לאופנועים, הרבה פחות למשאיות); הקרב הצמוד בין המובילים נמשך, כאשר שניות מבדילות בין השחקנים הראשיים. הפעם היה זה תורו של נאסר אל-עטייה לנצח עבור פולקסווגן, והוא הקדים ב-25 שניות את עמיתו לקבוצה קרלוס סיינז – אשר ממשיך להוביל בדירוג המצטבר. סטפן פטרהנסל (ב.מ.וו/X-רייד) פיגר ב-34 שניות נוספות אחרי סיינז. הפער של כדקה בינו לבין אל-עטיה אפשר לנהג הקטארי לעלות למקום השני בדירוג המצטבר, אך בשלב מוקדם זה מפרידות רק 4 דקות בין שלושת הראשונים.
אחרי שלישייה זו הגיעו עוד חמישה צוותי ב.מ.וו ופולקסווגן – ואחריהם במקום התשיעי גרלן שישרי במיני הבודדת, אשר ממשיך להתאושש ולהפגין מהירות מכובדת. יש לציין כי כמו במקרה של ה-X3 CC של אותה קבוצה, גם כאן אין כל קשר מכני בין המיני-מירוץ לבין המיני קאנטרימן הסדרתי; המנוע הוא אותו טורבו-דיזל בנפח 3 ל' שמניע את ה-X3-ראלי היעודי, אך שוכן בשילדה חדשה. הרכב כולו קומפקטי יותר מה-X3. בעקבות התוצאות הטובות של היומיים האחרונים, טיפס שישרי בחזרה עד למקום ה-14 בדירוג המצטבר.
רובי גורדון יצא לסטייג' השלישי אחרי שהתמסורת השבורה של ההאמר תוקנה במהלך הלילה על ידי צוות המכונאים, אך סיים את הסטייג' בפיגור של 25 דקות אחרי אל-עטייה ובמקום ה-15 בלבד. בדירוג המצטבר הוא במקום ה-17, בפיגור כבר עתה של יותר משעה-וחצי אחרי סיינז.
לצוות הישראלי היה זה, ככל הנראה, יום קשה נוסף. על פי אתר הדאקאר הם סיימו את הסטייג במקום ה-89 ומדורגים 80 בכללי, אך הטבלאות המפורטות נעצרות לפני כן. אנו מחזיקים כמובן אצבעות...
דירוג מצטבר אחרי סטייג' 3
1. סיינז (פולקסווגן)
2. אל-עטייה (פולקסווגן)
3. פטרהנסל (ב.מ.וו)
4. דה-ויליירס (פולקסווגן)
5. הולובצ'יץ' (ב.מ.וו)

בקטגוריית האופנועים היה זה תורו של מארק קומה לנצח, אחרי שני נצחונות-סטייג' סיריל דספרה, חברו לקבוצה של קומה. דספרה ממשיך להוביל בדירוג הכללי אך בפער זניח של 14 שניות בלבד.רק 20 דקות מפרידות בין 20 הראשונים, כך שהענינים בהחלט צמודים בשלב זה.
בסטייג' הרביעי שיערך היום יעברו המתחרים מארגנטינה לצ'ילה ויחצו את הרי האנדים. מדובר ביום ארוך נוסף, 761 ק"מ בסך הכל, אך הסטייג' התחרותי הוא 207 ק"מ בלבד.