כמו שכבר סיפרנו לכם בעבר, אחרי ארבע שנות היעדרות חוזר אלינו מותג המכוניות הננסיות של מרצדס, סמארט. הסמארט נוחתת בארץ מעט אחרי מקצה השיפורים שעברה, והיישר אל תוך אקלים מקומי שהינו הרבה יותר נוח למכוניות קטנות וחסכוניות. עם זאת, באופן ברור וצפוי מחיריה לא יהיו קרובים לזירת המיני הרוחשת בימים אלה.

אבל לפני שנספר לכם על המחיר, בואו הכירו את המכונית. כמו הדור הראשון ששווק בארץ בעבר, גם הדור השני מתבסס על מבנה דו-מושבי זעיר ומנוע אחורי. שם אגב, נמצא אחד משני מנועי שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר שמקורם במיצובישי. הראשון אטמוספרי עם 71 כ"ס והשני מוגדש טורבו עם 84 כ"ס. גרסת ה-71 כ"ס תוצע בעיקר ברמת גימור פולס ואילו הטורבו בפאשן. מדובר ברמות אבזור גבוהות יחסית שיכללו גם גג זכוכית פאנורמית (בקרת אקלים תוצע רק בפאשן), אך בשני המקרים המכוניות יוצעו עם שתי כריות אוויר בלבד.

שתי הגרסאות ממוקמות בקבוצה 2 בדירוג הירוק אך כרגיל בסמארט המחירים לא יהיו זולים ויעמדו על 125,000 שקלים לפולס ו-135,000 שקלים לפאשן. כמו כן יוצע דגם בסיסי יותר במחיר של 110,000 שקלים. בהמשך יוצעו גרסאות הבראבוס (102 כ"ס), אבל רק בהזמנה מיוחדת.

אנשי מרצדס גאים בכך שהמשלוח הראשון שכולל 20 מכוניות כבר נמכר כולו ללקוחות. את המותג החדש בארץ, שיושק בשבועות הקרובים, ינהל אסף חרל"פ בנו של שמואל חרל"פ מבעלי כלמוביל.