קיה אופטימה הייבריד
בתערוכת לוס אנג'לס שנפתחה בסוף השבוע שחלף, קיה הציגה את האופטימה הייבריד, גרסת הכלאיים החשובה של המשפחתית הגדולה. האופטימה מחליפה את קיה מג'נטיס, המשווקת עדיין בישראל, ונמכרת בעיקר בשוק המוניות. עם האופטימה, שנראית מודרנית בהרבה, בטלקאר צפויים להיכנס לראשונה באופן רציני גם לשוק הפרטי בקטגוריית המשפחתיות הגדולות.
האופטימה הייבריד מצוידת במנוע 2.4 ליטר ומנוע חשמלי, שמספקים יחדיו 206 כ"ס. למנוע החשמלי, שנתמך על-ידי מערך מתקדם של מצברי ליתיום-פולימר (בניגוד למצברי ניקל-מטל ביריבה העיקרית, טויוטה קאמרי הייבריד), הספק של 40 כ"ס. זאת, למרות שהמצברים שוקלים כמעט 13 ק"ג פחות מאלו של הקאמרי. גם תצרוכת הדלק תהיה עדיפה, עם נתון מוצהר של 17 ק"מ לליטר לעומת מעט פחות מ-15 ק"מ לליטר בקאמרי. האופטימה הייבריד תוכל לנוע במהירות של עד 100 קמ"ש תוך שימוש במנוע החשמלי, אך בקיה לא מפרטים מה טווח הנסיעה האפשרי בלי לצרוך בנזין.
מבחינת עיצוב, ההבדלים מהאופטימה הרגילה קלים בלבד: חישוקים חדשים, ספויילר אחורי ושינויים אווירודינמיים קטנים נוספים, שמטרתם לשפר את זרימת האוויר סביב המכונית במהירות גבוהה, ובכך להפחית את תצרוכת הדלק. בתא הנוסעים גרסת הכלאיים מתאפיינת בלוח מחוונים עם מצב טעינה, כמקובל במכוניות כלאיים.
האופטימה החדשה צפויה לנחות בישראל בשנה הבאה. למרות שעדיין אין תאריך יעד רשמי, נראה כי הסיכויים לראות גם את גרסת הכלאיים בישראל כלל לא מבוטלים, נוכח השוק ההולך וגודל למכוניות כלאיים.