סבסטיאן ווטל ומארק וובר הביאו לקבוצת רד-בול ניצחון כפול במירוץ הגרנד-פרי של ברזיל. בכך הם הבטיחו לקבוצתם את אליפות היצרנים.
התואר הזה בהחלט מגיע לקבוצה שהייתה אמת המידה של האליפות לאורך כל העונה. ואולם נצחונו של ווטל, שנמצא במקום השלישי בדירוג הנהגים, הרע במובן מסוים את הסיכוי שאחד מנהגי הקבוצה יזכה בתואר האליפות. מבחינת הקבוצה עדיף היה שוובר – המדורג במקום השני באליפות – ינצח את המרוץ ובכך יצמצם לכדי נקודה את יתרונו של אלונסו שמוביל את טבלת אליפות הנהגים. אבל הקבוצה העדיפה לשמור על רוח ספורטיבית ולא להורות לווטל לאפשר לוובר לעבור. באופן מעניין, המהלך של קבוצת רד-בול גרם לפרננדו אלונסו בפרארי להפוך למנצח הגדול של המירוץ בברזיל. אלונסו שמר על מקומו הראשון באליפות עם פער מבטיח של 8 נק' על וובר (בתום המירוץ היום). כשנותר עוד מירוץ אחד באליפות יספיק לאלונסו מקום רביעי במקרה שווטל ינצח, או שני במקרה שוובר יעשה זאת, כדי לזכות באליפות עולם שלישית.

אחת ההפתעות הגדולות בברזיל, היה ניקו הולקנברג בווליאמס שהצליח לנצל מקצה דירוג גשום והפכפך כדי להשיג את ההקפה המהירה ביותר ולפתוח מהמקום הראשון. ואולם מייד עם אות הזינוק עבר אותו ווטל, ומעט אחרי כן וובר. אלונסו התעכב אחריו מספר הקפות ואיבד 12 שניות יקרות ולכן גם את הסיכוי לנצח. רביעי סיים המילטון, שנעקף על ידי אלונסו בשלבי הפתיחה. חמישי סיים באטון שבזכות טקטיקה ונהיגה יפה הצליח לטפס מהמקום ה-11. במקום השישי הגיע ניקו רוזברג במרצדס לפני חברו לקבוצה מיכאל שומאכר שבמקצה הדירוג הגשום הזכיר את ימיו הטובים. הולקנברג סיים לבסוף שמיני לפני רוברט קוביצה ברנו וקאמוי קוביאשי בסאובר. בשבוע הבא יתייצבו וובר, ווטל ואלונסו לפרק האחרון במותחן הזה במסלול באבו-דאבי.

גרנד-פרי ברזיל, תוצאות המירוץ:
1. סבסטיאן ווטל, רד-בול
2. מארק וובר, רד-בול
3. פרננדו אלונסו, פרארי
4. לואיס המילטון, מקלארן
5. ג'נסון באטון, מקלארן
6. ניקו רוזברג, מרצדס
7. מיכאל שומאכר, מרצדס
8. ניקו הולקנברג, וויליאמס
9. רוברט קוביצה, רנו
10. קאמוי קוביאשי, סאובר

אליפות הנהגים:
1. פרננדו אלונסו, 246 נק'
2. מרק וובר, 238 נק'
3. סבסטיאן ווטל, 231 נק'
4. לואיס המילטון, 222 נק'
5. ג'נסון באטון, 199 נק'

אליפות העולם לקבוצות:
1. רד-בול, 469 נק'
2. מקלארן, 421 נק'
3. פרארי, 381 נק'
4. מרצדס, 206 נק'
5. רנו, 145 נק'