אלפא רומיאו ג'ולייטה
בכל סוף שנה עיתונות הרכב האירופית מתכנסת, כדי להעניק את תואר "מכונית השנה" למכונית הטובה ביותר. התואר ניתן למכוניות חדשות ששיווקן החל באותה שנה, לאחר שורת בדיקות ומבחנים שמבצעים עשרות עיתונאי רכב מרחבי אירופה. התואר, שניתן כל שנה מאז 1964, נחשב למקדם תדמית משמעותי לדגמים חדשים.
לכן שבע יצרניות הרכב שמכוניותיהן נכנסו לרשימה הסופית של המועמדות, יכולות לראות עצמן כמרוצות. מתוך קרוב ל-40 מכוניות שעמדו בקריטריונים להשתתפות, רק שבע עלו לרשימה הסופית בזכות ציונים גבוהים: אופל מריבה, אלפא רומיאו ג'ולייטה, דצ'יה דאסטר, וולוו S60, ניסאן ליף, סיטרואן C3 (יחד עם גרסתה ה"יוקרתית", סיטרואן DS3) ופורד C-מקס (מיניוואן קומפקטי המבוסס על פורד פוקוס ומתחרה ברנו סניק). בשלב זה רק מקצתן משווקות בארץ: אלפא רומיאו ג'ולייטה שהושקה לאחרונה, וולוו S60 שמושקת היום (ד'), וסיטרואן C3 ו-DS3 הטריות. היתר עשויות להגיע לכאן בעתיד, אך עדיין לא ידוע מתי.
בשנה שעברה מכונית השנה הייתה פולקסווגן פולו. בשנת 2009 זכתה בתואר אופל אינסיגניה, משפחתית גדולה שעשויה להגיע לישראל לאחר שזיכיון השיווק של אופל עבר מ-UMI לקבוצת שלמה. ב-2008 הייתה זו פיאט 500 שזכתה בכבוד, ואילו בשנת 2007 נבחר המיניוואן פורד S-מקס.
אז מי לדעתכן תזכה השנה? אנחנו מהמרים על ניסאן ליף, החשמלית הראשונה בעידן המודרני שמגיעה מיצרנית מיינסטרים גדולה. מה הניחוש שלכם?
1. אופל מריבה
2. אלפא רומיאו ג'ולייטה
3. דצ'יה דאסטר
4. וולוו S60 החדשה
5. ניסאן ליף
6. סיטרואן C3/DS3
7. פורד C-מקס