פולקסווגן הזדרזה יותר מהמקובל עם החלפת הפאסאט. הדור השביעי, שמוצג עכשיו בתערוכת פריז, מגיע רק קצת יותר מ-5 שנים אחרי הופעת הדור הקודם ב-2005. לפחות מבחינות מסוימות אפשר להתייחס להחלפת הדגם כאל מתיחת-פנים מקיפה – לא משהו חדש אצל פולקסווגן, שנקטה במהלך דומה עם הדור הנוכחי של הגולף. הפלטפורמה הבסיסית נותרה ללא שינוי, וקווי העיצוב הכלליים דומים אף הם. השינוי העיצובי המרכזי הוא בחרטום, שם קיבלה הפאסאט את החזית של הפייטון (שעברה מתיחת פנים מוקדם יותר השנה). בתוך תא הנוסעים השינויים חדים יותר – ויש כמובן גם שורה ארוכה של עדכונים מכניים.
כל המנועים, לא פחות מ-10 במספר (כולל אחד הפועל על גז טבעי, ואחד רב-דלקי המותאם לפעולה עם תערובת אתנול) עברו אופטימיזציה, עם שיפורים בצריכת הדלק שמגיעים עד 18%. כל מנועי הדיזל מגיעים עם מערכת דימום-התנעה אוטומטית, וטעינה רגנרטיבית של המצברים; מערכות אלו מוצעות גם בחלק ממנועי הבנזין. היצע הדיזל מתחיל ב-1.6 ל' עם 105 כ"ס ומגיע עד ה-2.0 ל' המוכר עם 170 כ"ס. מנועי הבנזין מתחילים ב-1.4 TSI עם 122 ומטפסים עד V6 בנפח 3.6 ל' עם 300 כ"ס. המנוע הקטן מוצע גם בגרסת BlueMotion נקיה וחסכונית, הפולטת רק 138 גרם/ק"מ. כל המנועים מוצעים עם תיבות DSG, אך בניגוד לתחזיות המוקדמות אין כאן תיבה חדשה עם 8 הילוכים – הפאסאטט החדשה מסתפקת, כקודמתה, בתיבות 6 או 7 הילוכים. למעט מנוע הבנזין V6 שקיים רק עם תיבת DSG, בשאר המנועים יש אפשרות לבחור בין תיבה ידנית או DSG.
אולי השינוי המשמעותי ביותר חל בתחום האבזור, מערכות העזר והבטיחות. הרשימה כוללת אפשרות לבקרת שיוט אדפטיבית, עם פונקציה של בלימת חירום עצמאית במהירויות מתחת ל-30 קמ"ש; מערכת חדשה לזיהוי והתראה על עייפות אצל הנהג; אופציה לפנסים ראשיים עם מערכת אור-גבוה אקטיבית מהסוג שערך הופעת בכורה בטוארג החדש, Dynamic Light Assist, המגיעה יחד עם פנסי בי-קסנון; כל הפנסים דולקים כל הזמן, והמערכת מזהה תנועה נגדית באמצעות מצלמה ופשוט מסתירה את האור הגבוה בעת הצורך, ללא מעורבות הנהג. גם בגרסאות ללא פנסי קסנון יש מערכת תפעול אוטומטי של האור הגבוה, אך פשוטה יותר. עוד נמצא כאן את הדיפרנציאל הקדמי האקטיבי, XDS, אשר הופיע לראשונה בגולף GTI; בקרת סטיה מנתיב משופרת; פתיחה אוטומטית של תא המטען על ידי זיהוי תנועה מאחורי הרכב, במכוניות בעלות גישה Keyless; אופציה למערכת חניה אוטומטית שיודעת לתמרן גם למקומות חניה ניצבים לכיוון התנועה; ומערכת ניווט חדשה היודעת לזהות תמרורי מהירות ולהראותם לנהג על גבי תצוגה עילית.
שיווק פולקסווגן פאסאט החדשה באירופה יתחיל כבר באמצע נובמבר.