סיטרואן תלביש את תערוכת פריז בחליפה מסוגננת של לקוסט. יצרנית הרכב הצרפתית ומותג ההלבשה הפופולרי, משתפים פעולה במכונית תצוגה חדשה שתיחשף בתערוכה הביתית של שתי החברות. והתוצאה היא מעין רכב דיונות קטן, עם עיצוב שמתאים רק למכוניות תצוגה.
לסיטרואן לקוסט אין דלתות או גג של ממש. במקום, למכונית הקטנה יש גג מתנפח חצי שקוף, כדי לאפשר לנוסעים ליהנות מהסביבה גם בגשם, כך לפי סיטרואן, שמרחיבה בהודעה לעיתונות על הקשר בין המכונית לתחושת חופש ואהבת כדור הארץ. גם השמשה הקדמית שניתנת להנמכה, תורמת לתחושה זו (ולהצטברות חרקים על פרצופו של הנוסע המאושר). בתא הנוסעים, ניתן למצוא קונסולה קדמית שמציגה מידע בגרפיקה המזכירה משחקי מחשב משנות ה-80.
סיטרואן מלבישה את פריז בלקוסט
צילום: מנהל
סמל התנין של לקוסט על מרכב המכונית
הלקוסט מציגה נתון אורך של 345 ס"מ בלבד, קצר יותר אפילו מאשר סוזוקי אלטו, אך היא רחבה יותר ממאזדה 6, עם נתון של 180 ס"מ. נתון הגובה עומד על 152 ס"מ, ובסיס הגלגלים צנוע – 230 ס"מ בלבד (כמו פיאט 500). מכונית התצוגה מצוידת במנוע בנזין עם שלושה צילינדרים, עליו סיטרואן לא מפרסמת נתונים כלשהם. לא ידוע אם מדובר ביחידת הכוח שמקורה בטויוטה, וששוכנת בסיטרואן C1 (ובאחותה התאומה פיג'ו 107).
הלקוסט תוצג כאמור בתערוכת פריז בחודש הבא (2-17 באוקטובר), וצפויה להמשיך משם לתערוכות נוספות ברחבי העולם. הייעוד שלה הוא בעיקר לקידום התדמית ושדרוג דוכני התצוגה של סיטרואן, ואין כל כוונה לייצר אותה או רכב מסוגה בעתיד הנראה לעין.