פרננדו אלונסו צבע את המסלול ההיסטורי של מונזה באדום, אחרי שניצח שם עם מכונית הפרארי בגרנד פרי האיטלקי. אלונסו, היה המהיר בהקפות הדירוג, אך זינק באופן מהוסס, מה שאפשר לג'נסון באטון – נהגה של מקלארן שהפתיע עם פתיחה מצוינת – ליטול את ההובלה. מאחור ניסה פיליפה מאסה, נהגה השני של פרארי, לגנוב אף הוא מקום מאלונסו. לואיס המילטון שפתח היטב ניסה מצידו להסתער על מאסה, אך המגע בין השניים גרר נזק גדול למכונית המקלארן ושלח את הבריטי אל צידי המסלול.

אלונסו המשיך לרדוף אחרי באטון לאורך כל חלקו הראשון של המירוץ מבלי לסכן אותו באופן ממשי. ואולם כאשר הגיעו החלפות הצמיגים הייתה ידה של פרארי על העליונה. עבודה מהירה יותר של הצוות ברחבת הטיפולים אפשרה לאלונסו להקדים בשבריר שנייה את באטון והחזירה אותו למקום הראשון אותו לא נטש עד לסיום. את החגיגה האיטלקית השלים מאסה עם מקום שלישי.

הרחק מאחור במקום הרביעי סיים ווטל שהדרדר לאחור בגלל תקלה רגעית, אך הצליח להתקדם בזכות זה שדחה את החלפת הצמיגים להקפה האחרונה. אחריו סיימו ניקו רוזברג במרצדס, מארק וובר ברד-בול (שהדרדר לאחור מהמקום הרביעי בזינוק) ניקו הולקנברג (וויליאמס), רוברט קוביצה (רנו), מיכאל שומאכר (מרצדס) ורובנס באריקלו (וויליאמס).

ניצחונו של אלונסו החזיר אותו לתמונת האליפות, ופרישת המילטון קדמה את וובר למקום הראשון. כך שכעת הדירוג הכללי צפוף מתמיד.

גרנד פרי איטליה, תוצאות המרוץ:
1. פרננדו אלונסו, פרארי
2. ג'נסון באטון, מקלארן
3. פיליפה מאסה, פרארי
4. סבסטיאן ווטל, רד-בול
5. ניקו רוזברג, מרצדס
6. מארק וובר, רד בול
7. ניקו הולקנברג, וויליאמס
8. רוברט קוביצה, רנו
9. מיכאל שמואכר, מרצדס
10. רובנס באריקלו, וויליאמס

אליפות העולם לנהגים:
1. מארק וובר, 187 נק'
2. לואיס המילטון, 182 נק'
3. פרננדו אלונסו, 166 נק'
4. ג'נסון באטון, 165 נק'
5. סבסטיאן ווטל, 163 נק'

אליפות העולם ליצרנים:
1. רד-בול, 350 נק'
2. מקלארן, 347 נק'
3. פרארי, 290 נק'
4. מרצדס, 158 נק'
5. רנו, 127 נק'