פורד מוסטנג בוס 302
בשנות ה-70 היו שני שמות גדולים בתרבות האמריקנית, שזכו לכינוי ה"בוס". אחד מהם היה אמן הרוק ברוס ספרינגסטין, שהחל קריירה משגשגת שתימשך ללא הפסקה כמעט עד היום, השניה הייתה פורד מוסטנג בוס, גרסה מיוחדת למכונית הפוני המצליחה, שהפכה בדגם הבוס מ-1969-1970 לפריט אספנים של ממש.
ואחרי הקאמבק של ספרינגסטין ב-2002, בפורד החליטו שגם הבוס שלהם צריכה לחזור לאולמות התצוגה. אז שנה אחרי שביצעה מתיחת פנים לדור החמישי של המוסטנג, פורד מחזירה לראשונה אחרי יותר מ-40 שנה את הבוס. לטענת היצרנית, הגרסה האולטימטיבית של מכונית הפוני, שתציע את ביצועים ויכולת הכביש מהטובים ביותר באורווה.
הבוס חוזר: פורד מוסטנג בוס 302
צילום: מנהל
בכתום: פורד מוסטנג בוס 302. בשחור: פורד מוסטנג בוס 302 לגונה סקה
כדי לעמוד בהבטחה של השם, פורד מוסטנג בוס 302 הצטיידה במנוע V8 בנפח 5.0 ליטר, המייצר 440 כ"ס ו-52.7 קג"מ, שיאיץ אותה למהירות מרבית של כ-250 קמ"ש. הוא מבוסס על גרסת ה-GT המחודשת, ולמרות ההצהרות יציע פחות כוח וביצועים מדגמים מיוחדים כמו ה-SVT (עם 548 כ"ס ו-270 קמ"ש) או השלבי (558 כ"ס ו-270 קמ"ש). הבוס מציעה תיבת שישה הילוכים ידנית שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים, דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה.
עוד נמסר כי היא מצוידת בכיול מתלים משודרג, הכולל בין היתר בולמים מתכווננים ידנית, הנמכה של 11 מ"מ מלפנים ומ"מ בודד מאחור, ומוט מייצב עבה יותר בין הגלגלים האחוריים. בקרות המשיכה והיציבות זכו אף הן לכיול מחדש, וההיגוי תלוי המהירות מציע שלושה מצבי נהיגה. יש גם מערכת פליטה ייחודית, שמציעה בנוסף לפתחים מאחור גם צמד פתחים צדדיים, לטובת צליל פליטה ייחודי. פורד אף תציע גרסה בלתי-מתפשרת של הבוס, שמכונה "לגונה סקה" (Laguna Seca), על שם מסלול המירוץ המפורסם. גרסה זו, שמיועדת למירוצים או ימי מסלול, תזכה למתלי מירוץ ושדרוגים אווירודינמיים, ותציע רק שני מושבים.
הבוס חוזר: פורד מוסטנג בוס 302
צילום: מנהל

פורד תציע את הבוס בחמישה גוונים: אדום, כחול, כתום, לבן וצהוב. את הלגונה סקה ניתן להזמין גם בשחור. עכשיו רק נותר לראות אם היא תהפוך לאגדה כמו הדגם המקורי, שבמכירה פומבית שנערכה באמריקה לפני כשלוש שנים, שתי יחידות ממנו נמכרו בסכום מרשים של יותר מחצי מיליון דולר.