קיה סול. מתעכבת, אבל כבר כאןכבר סיפרנו לכם שחברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, נאלצה לדחות את תחילת שיווק הסול עד לחודש ספטמבר הקרוב. זאת, עקב ביקוש גבוה לרכב הייחודי באירופה, מה שמונע מהיבואנית לקבל כמות מספקת של מכוניות לצורך החדרתה לשוק המקומי. הסול היא מכונית חשובה מאוד לקיה, כמקדמת תדמית – כפי שהסביר לנו לאחרונה פיטר שרייר, מעצב קיה, בראיון שנתן למגזין אוטו.

אבל זה לא אומר שבקיה-ישראל לא נערכים לקראת בוא המכונית החדשה במלוא המרץ. למעשה, מספר מכוניות הגיעו לארץ לצרכי תקינה, הכרות טכנית ומפגש עם לקוחות פוטנציאליים. וצלמי אוטו הזריזים גילו קיה סול כזו כשהיא נחה להנאתה באחד מרחובות גוש דן, לאחר שכבר עברה תקינה מלאה וזכתה למספר רישוי ישראלי.

כמו שסיפרנו בעבר, הרכב המסקרן של קיה יוצע בארץ עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר (128 כ"ס) ולצידו תשווק גם גרסת הבנזין. זו מצוידת במנוע ה-1.6 ליטר 126 כ"ס המוכר מקיה סיד ומקיה פורטה. לשתי הגרסאות תיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים. המחיר יהיה תחרותי: מעט יותר מ-120,000 שקלים לדיזל, ומעט פחות מכך לבנזין.