סין יורדת, אך השוק הרוסי דווקא בעלייה
מכירות הרכב בסין ירדו בחודש יולי בהשוואה ליוני, כך עולה מנתונים שמפרסמת התאחדות יצרניות הרכב הסיניות. שוק הרכב הגדול ביותר בעולם מאז 2009, לאחר שעבר את ארה"ב, סבל מחודש מכירות חלש יחסית ביולי, עם ירידה של 12% לעומת נתוני יוני. ביולי הצטמצמה מגמת העלייה, עם שיפור של 14% ליולי 2009, לעומת עלייה של 19% בחודש יוני 2010 מול יוני אשתקד.
לירידה בהשוואה לחודש יוני, אחראית הפסקת תוכנית התמריצים הסינית, שעודדה לקוחות לרכוש מכוניות ידידותיות לסביבה. התוכנית, שמופסקת בהדרגה, הייתה חלק מניסיון הממשל להפחית את השימוש בנפט במדינה, להוריד את זיהום האוויר ולעודד יותר סינים לרכוש מכונית בפעם הראשונה. כעת, עם הפסקת התוכנית, בענף הרכב מעריכים כי הצמיחה המרשימה שנרשמה ב-2009, בשיעור של 45%, תצטמצם השנה לצמיחה של 20% בלבד. מעט עבור השוק הסיני שרשם זינוק של מאות אחוזים בגודלו בעשור האחרון, אך עדיין נתון שמרבית השווקים בעולם היו מאושרים להציג.

ברוסיה דווקא קונים יותר
בעוד שבסין שגעון הקניות מתמתן, ברוסיה נרשמת דווקא מגמה הפוכה. שוק הרכב שאיים להיות הגדול ביותר באירופה, ולעבור בכך את גרמניה, סבל ב-2009 מצניחה של עשרות אחוזים עקב המשבר הכלכלי שפקד את המדינה. כעת, ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי מכירות הרכב בשוק הרוסי התאוששו, וכי ביולי נרשמה עלייה של 48% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד.

בחודש השביעי של השנה נמכרו כ-173,000 מכוניות בשוק הרוסי, זאת בהשוואה לכ-117,000 יחידות ביולי 2009. מדובר בנתון דומה לזה שנרשם בחודש יוני השנה (כ-175,000 יחידות), אם כי חודש יולי נחשב מסורתית למוצלח פחות מבחינת מכירות. בשוק הרוסי מעריכים גם כי בחודשים אוגוסט וספטמבר יירשמו נתונים טובים פחות, עקב מזג האוויר הקשה שפוקד את המדינה. כמו כן, חודשים אלה נחשבים לחודשים בהם רבים יוצאים לחופשה, במקום להגיע לאולמות התצוגה.