ביל פורד. יכול לחזור לחייך
תעשיית הרכב האמריקנית מתחילה לזחול באיטיות מהמשבר, ויש מי שכבר מרוויח מכך מיליונים. יו"ר פורד, וויליאם (ביל) פורד, ישוב לקבל משכורת מהיצרנית שהקים סבא-רבא שלו, חמש שנים לאחר שהודיע כי בכוונתו לעבוד ללא שכר. זאת, עקב מצבה הרעוע של פורד באותה תקופה.
במסגרת החלטה של ועדת השכר של פורד בשנת 2008, בכדי לשוב ולקבל שכר, על וויליאם פורד להמתין עד לשנת רווחים מלאה. כעת זה קורה, לאחר שפורד הציגה רבעון חמישי ברציפות של רווח. פורד הייתה היצרנית האמריקנית היחידה שלא נזקקה לסיוע חירום מהממשל האמריקני במשבר האחרון.
ביל פורד יקבל שכר בגובה 4.2 מיליון דולר, עבור עבודתו משנת 2008 עד היום. עבור השנתיים הנוספות שעבר ללא תשלום, לא יקבל שכר, אך מפורד נמסר כי לשכר הרטרואקטיבי יתלוו גם אופציות בשווי 11.6 מיליון דולר במניות החברה המשפחתית.
על מה מבוזבזים כספי ציבור? לובי להשגת כסף נוסף
ובמסגרת פינתנו "כשר אבל מסריח", רשת פוקס האמריקנית חושפת כי ג'נרל מוטורס וקרייזלר, שתי יצרניות הנמצאות בשליטה חלקית של הממשל האמריקני וזכו לחבילות סיוע בגובה עשרות מיליארדי דולרים, בזבזו מיליונים במטרה להשיג הטבות מהממשל.
ג'נרל מוטורס למשל, הוציאה לא פחות מ-4.2 מיליון דולר בכדי להפעיל לובי במוסדות הממשל האמריקני השונים, וליצור לחץ לטובתה בקרב המחוקקים. בנוסף לכך, GM תרמה 41,000 דולר לקבוצות הקשורות לפוליטיקאים אמריקנים שונים. ג'נרל מוטורס קיבלה חבילת סיוע של 50 מיליארד דולר כחלק מהארגון מחדש שביצעה לפני ואחרי פשיטת הרגל אשתקד. כתוצאה מכך 61% ממנה נמצאים בבעלות הממשל האמריקני.
קרייזלר, שקיבלה חבילת סיוע בסך 11 מיליארד דולר, הוציאה 1.2 מיליון דולר על לובי בסנאט ובקונגרס האמריקני.
בעקבות חשיפת הסכומים, נשמעו קולות במערכת הפוליטית האמריקנית לשנות את חוקי הלובי. השינוי המוצע קורא לאסור על הפעלת לובי במקרה של חברות שקיבלו סיוע כספי מהממשל, זאת במטרה למנוע שימוש בכספי ציבור למטרה זו.