האיחוד האירופי יחליט עד אמצע שנת 2011 על תקן טעינה אחיד למכוניות חשמליות – כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. מהדיווח עולה כי האיחוד אישר לזרוע המבצעת שלו להכין תקינה מסודרת לשקעי ותקעי טעינה של מכוניות חשמליות. בתום התהליך יחייבו התקנות את כל יצרניות הרכב המשווקות מכוניות חשמליות באירופה.
מהאיחוד האירופי נמסר כי הוועדה האירופית לאחידות בנושאים אלקטרומכניים ומכון התקנים לטלקומיוניקציה, ישתפו פעולה בפיתוח התקנות החדשות. הן יושלמו כאמור עד אמצע 2011, וצפויות להפוך לתקן גם בישראל. השוק המקומי מבוסס על התקינה האירופית בכל הנוגע לכלי רכב, ומשרדי התחבורה והתשתיות צפויים לאמץ את התקינה גם למכוניות חשמליות.
בישראל צפויות להימכר בשנה הבאה מכוניות חשמליות מבית מיצובישי (ה-i-MiEV הקטנה) ורנו (פלואנס Z.E, המבוססת על רנו פלואנס שכבר נמכרת כאן). בשלב מאוחר יותר יצטרפו לשוק המקומי גם ניסאן ליף וסמארט פורטו חשמלי, אם כי עדיין אין מועד שיווק סופי לאף אחת מהן. מחברת בטר פלייס, שתשווק כאן את הפלואנס Z.E, נמסר בעבר כי בכוונתם לעמוד בכל תקינה שתיקבע בעולם.

על-פי נתוני ותחזיות מכון המחקר J.D Power, המייעץ לאיחוד האירופי, השנה יימכרו כ-23,000 מכוניות חשמליות בכל רחבי אירופה. מספר זה צפוי לזנק ל-500,000 יחידות בשנה עד שנת 2015, נתון נמוך משמעותית מתחזית המכירות לרכבי כלאיים (בנזין או דיזל ומנוע חשמלי), שצפוי לעבור מיליון יחידות. בעולם כולו, טויוטה חוזה כי תוכל לבדה למכור מיליון יחידות שלמכוניות כלאיים, בעיקר דגמי הפריוס והקאמרי.