כ-100,000 יורו מבקשים ב'מרוסייה מוטורס קומפני' השוכנת במוסקבה עבור ה-B1 שלהם, כמחיר בסיס. מכונית העל החדשה תוכננה ומיוצרת ברוסיה והיא תערוך את הופעת הבכורה הרשמית והפומבית שלה במסגרת תערוכת הרכב של פרנקפורט בשנה הבאה (20-27 לספטמבר, 2011). מה שלא הפריע ל-17 רוכשים עד כה כבר "לשים כסף" כמקדמה.
היוזם מאחורי יצרנית מכוניות העל הרוסייה החדשה הוא נהג המרוצים לשעבר (GT ולה-מאן) ניקולאי פומנקו (Nikolai Fomenko). פומנקו הוא גם שחקן בעברו, כוכב טלוויזיה בהווה ואף הגיש את הגרסה הרוסית ל'טופ גיר' של ה-BBC.

יחידת הכוח נרכשת מקוסוורת' הבריטית – V6 מאלומיניום בנפח 3.5 ליטר הממוקם במרכז מרכב המונוקוק מאלומיניום, כאשר לדברי אנשי החברה מדובר בפיתוח משותף להם ולבריטים במיוחד עבור ה-B1. המנוע נטול הגדשה מכל סוג מציע 300 כ"ס צנועים למדי (המושגים ב-3,600 סל"ד), אך בהחלט מספקים בהתחשב במשקל העצמי הנמוך העומד על 1,100 ק"ג בלבד. הביצועים בהחלט ראויים: "מעל 250 קמ"ש" מובטחים תחת הסעיף 'מהירות מרבית' ומעמידה ל-100 קמ"ש תיאלצו להמתין פחות מ-5.0 שניות. הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים באמצעות גיר אוטומטי עם 6 מהירויות.
מכונית על חדשה מרוסיה
צילום: מנהל
ניקולאי פומנקו חושף תוכניותיו לצד 'מרוסיה B1' ללא בגדים
האקזוטית החושנית מתנשאת לגובה 110 ס"מ בלבד ונמתחת לאורך 463 ס"מ – מזכירה בעיצובה לא במעט – וכנראה שגם לא במקרה – את מק'לארן F1 זצ"ל וגם את ארטגה GT. הרוחב, אגב, עומד על 2 מטרים עגולים. החישוקים הנם בקוטר זהה בארבעת הקצוות – 20 אינץ' – אך נעולים גומי במידה 245/35 לפנים ו-285/35 מאחור. בפנים מככב עור משובח אשר יחד עם לא פחות מ-3 מסכי LCD (כולל מצלמה לנסיעה לאחור), מחשב PC עם חיבור אינטרנט ואופציה לצפייה בטלוויזיה וגלגל הגה מלבני משלבים טכנולוגיה עדכנית עם ריח ועיצוב המקובלים בז'אנר של דו-מושביות אקזוטיות שכאלה.

במרוסיה מבטיחים שה-B1 היא רק ההתחלה; כיצרנית המעוניינת לפנות ולהצליח בעיקר בשוק הרוסי, מדינה שרוב הכבישים בה עדיין אינם ברמה גרמנית או סקנדינבית, היעד הבא הוא SUV מפואר. פרטים אודותיו ייחשפו "בקרוב" (ייתכן שגם כן במסגרת תערוכת פרנקפורט 2011) יחד עם גרסת מרוץ קיצונית של ה-B1. מי יודע, אולי תציע רוסיה בקרוב מכונית-על אותנטית משלה, ללא רגשי נחיתות מול תוצרת אקזוטית זרה ובמחיר יחסית שפוי? הצעד הראשון נראה לנו בהחלט מבטיח.