ה- EV Bik.eשל פולקסווגן יוצע בקרוב כתוספת לפייטון ומאוחר יותר גם לגולףפולקסווגן הודיעה כי ככל בכוונתה להציע עוד לפני סוף השנה הנוכחית אופניים חשמליים מתקפלים, שיוצעו כתוספת במכוניותיה וישוכנו בתא המטען. האופניים יאוכסנו מקופלים בגודל גלגל רזרבי ומיועדים לתנועה בכרך הצפוף או באזורים שאינם מורשים לתנועת כלי רכב (כאלו יש הרבה בערי אירופה) הפולטים גזים רעילים.

בפולקסווגן מציעים בכך את תשובתם לקונספט ההולך ומתפתח הנקרא 'last few mile mobility' לפיו נושא האוויר הנקי במרכזי הערים יהפך יותר ויותר משמעותי ויקטין עוד ועוד את אופציות התנועה הממונעת כפי שאנו מכירים אותה כיום (באמצעות מנועי בעירה פנימית) באזורים אלו. על-פי הקונספט האמור הרבה יותר נוח, יעיל, זול ונקי לבצע את אותם "קילומטרים אחרונים" בדרכנו ליעד עם כלי רכב קטן, קל וחשמלי אותו קל גם לנייד באמצעות כלי הרכב העיקרי – קרי המכונית.

טווח הנסיעה של ה-EV Bik.e עומד על 20 ק"מ, די והותר עבור כל שימוש אורבני ממוצע, והמהירות המרבית היא 20 קמ"ש; מהירות זו מוגבלת בכוונה וניתנת להעלאה ללא בעיות, כך פולקסווגן, ונקבעה ככזו בשל הפתור בגרמניה מחבישת קסדה עד מהירות זו. לדברי פולקסווגן נושא הביצועים ניתן לשיפור בקלות ואין בעיה להשיג גם מהירות וטווח מרבי כפולים. התאורה היא מסוג LED רבת עוצמה אך חסכונית בצריכת האנרגיה שהיא דורשת. הסוללות מהות חלק מהשלדה והמנוע טמון בחישוק האחורי. לא דווח עדיין כמה זמן הטענה נדרש אך ההטענה מתבצעת באמצעות מצברי הרכב המוביל, תוך כדי תנועה, כך שהאופניים אמורים להיות מוכנים לנסיעה בכל עת. בלמי הדיסק מלפנים ומאחור מופעלים מכאנית, וזאת על-מנת לחסוך מערכת הידראולית כבדה יותר.

הרעיון אינו חדש וכבר ראינו גישות שונות לנושא, כמו הונדה עם ה-U3-X וטויוטה Winglet (ראו תמונה) שייעודם דומה, כמו גם אופניים חשמליים וקטנועים חשמליים; עיקר ההבדל בין ה- EV Bik.eשל פולקסווגן לרעיונות של טויוטה, הונדה ואחרים הוא כאמור בהצהרה שמדובר ברכב נוסע, מוכן לייצור שבאמת נראה בקרוב מצורף למכוניות נושאות הלוגו VW. ככל הנראה יצורף ה-EV Bik.e תחילה לפולקסווגן פייטון המחודש, אך ייתכן שגם בדור השביעי של פולקסווגן גולף שיושק לקראת 2013.