"איפה כאן הפריילוף"? אני שואל את עצמי כאשר נגיעה בקטנה בפדל מזניקה את האופניים בזריזות מפתיעה. ומהיכן הגיע הכושר? אני תוהה כאשר העלייה המאמצת לגשר הופכת עבורי פתאום למאמץ קליל. ואיך פתאום פדלאה כמוני, גומע את כל השביל של פארק הירקון במהירות שמושכת מבטי כבוד מהסביבה ומבלי להזיע. אני נשבע לכם, אפילו ניצן רז היה מצליח לעשות קילומטר עם אופניים כאלה (בתנאי שתהייה מסעדה בסוף המסלול).

כולם מדברים על המכונית החשמלית אבל הלהיט הבא בתחום התחבורה הירוקה עשוי להיות דווקא האופניים. זאת אחרי שבפברואר האחרון אישר משרד התחבורה את יבוא האופניים החשמליים שיפעלו בהתאם לתקן האירופאי. זה אומר: מנוע עזר בהספק של 250 וואט אשר מסייע רק כאשר מדוושים ורק עד למהירות של 25 קמ"ש. בנוסף, אצלנו קבע המחוקק כי הרכיבה על אופניים חשמליים מותרים רק מגיל 14.
אחד היבואנים הראשונים להרים את הכפפה הוא 'מצמן את מירוץ' שהציג בפני עיתונאים שני דגמים שייבא. לפי אנשי היבואן עד היום האופניים החשמליות שנמכרו בארץ לא היו חוקיים, אבל מה שברור הוא שבעקבות התקנות של משרד התחבורה, יבואנים רבים יציגו בקרוב אופניים תקניות עם סיוע חשמלי. וכבר השנה צופה היבואן יעלו כ-10,000 כלים כאלה על הכביש.

המחיר אינו זול. אנשי היבואן מביאים את אופני מותג 'ראלי' שפותחו בדנמרק אך מורכבים בטיוואן ואופניים סיניות שעונות לשם 'טוטם'. אופני הראלי מדגם 'סיידור' (Sidor) יעלו 9,500 ש"ח בעוד הדגם הסיני יעלה כ-4,500 ש"ח. הבדלי האיכות ברורים כאשר באופניים של ראלי ניתן לבחור שלוש רמות סיוע חשמלי, כל החוטים מוסתרים ומצבר הליתיום הנשלף הוא מתוצרת 'פאנאסוניק'. האחריות על מכללי החשמל היא לשלוש שנים לעומת חצי שנה בטוטם.

אנשי היבואן אפשרו לנו לטעום מהאופניים וכרגיל מה שעולה יותר גם טוב יותר. באופני הראלי הסיוע החשמלי מורגש יותר אך גם מתבצע בצורה הרבה יותר מעודנת ומדודה. כמובן שהסיוע המאסיבי מורגש יותר בהילוכים הנמוכים ובעליות שהופכות ממש למשחק ילדים. במתחרה הסינית הסיוע פחות מהותי, ויותר רועש. הוא מורגש בייחוד במהירות איטית ועדיין יסייע לעצלנים שבינינו בנסיעות העירוניות. וכן, אני מנחש שנהגתי בלהיט המוטורי הבא. אבל אני גם קצת מודאג, מה יקרה כאשר אופניים רבים כאלה, עם רוכבים "עירוניים" ולא ספורטאים ינועו בשבילים הלא ממש מוסדרים של ערינו בהם הולכי רגל ורוכבים מתקשים כל אחד לשמור על הנתיב שלהם.