חברת עופר-אבניר, יבואנית הרכב הדו-גלגלי השניה בגודלה בישראל, קיימה מסיבת עיתונאים בה אירחה נציגים בכירים של חברת KYMCO. מדובר ביצרנית הדו-גלגלית הגדולה בטאיוואן והמותג השני בהיקף המכירות בישראל, אחרי סאן-יאנג (מותג טאיוואני גם הוא). במסגרת האירוע הציג צ'אנג קו, סמנכ"ל בכיר בקימקו, נתונים על מצבה של קימקו בשוק העולמי. היקף הייצור השנתי ב-2010 צפוי להגיע לכ-400,000 יחידות, כאשר למעלה ממחצית מיועדת לייצוא. לדברי קו, לקימקו נוכחות משמעותית בשווקי מערב אירופה, בראשם איטליה שם מחזיקה קימוק בנתח של 18% משוק הקטנועים, עם מכירות של כ-55,000 כלים בשנה.
אצלנו המספרים יותר צנועים, כמובן – אבל לדברי אנשי עופר-אבניר, קימקו נמצאת במגמת עליה. סמנכ"ל החברה, קובי גילון, הציג נתונים לפיהם הפער בין קימקו לסאן-יאנג נמצא בתהליך צמצום. בשלושת השנים האחרונות גדל בהדרגה נתח השוק של קימקו מ-26.6% ל-30.2%, בעוד נתח השוק של סאן-יאנג ירד באותה תקופה מ-45.6% ל-40.1%. גילון הודה כי ברבעון הראשון של 2010 נעצרה מגמה זו והפער לטובת סאן-יאנג גדל במקצת, אך לדבריו הסיבה העיקרית לכך היא השקת תכנית ביטוח חדשה שסייעה ללקוחות "מטרו", יבואנית סאן-יאנג (והיריבה המרה המסורתית של עופר-אבניר) לרכוש ביטוח חובה מוזל. גילון הצהיר כי עופר-אבניר עומדת בפני הצגת תכנית ביטוח חדשה משלה, שתהיה הזולה ביותר בשוק ותציב מחדש את קימוק על דרך המלך. התכנית החדשה אמורה להיות מוצגת ממש בימים אלה ויהיה מסקרן לשמועאם אכן נרשם כאן עוד הישג במאבק האופנוענים להורדת תעריפי הביטוח.
מנכ"ל עופר אבניר, צחי גילון, הצהיר במפורש כי בכוונת החברה להגיע עם קימקו למעמד של מותג מוביל בשוק כבר ב-2011 – וזו הצהרה יומרנית בהתחשב בכך שסאן-יאנג מובילה את השוק שנים רבות. הסמנכ"ל האורח מטעם קימקו הצהיר מצידו כי החברה תעשה כל שביכולתה כדי לסייע ליבואן המקומי להשיג את היעד.
כצעד ראשון – אולי – בדרך להשגת אותו יעד הציגה עופר-אבניר צמד דגמים חדשים – בעצם דגם וחצי – המצטרפים להיצע המאד-רחב של קטנועים שמשווקת החברה בישראל. האחד הוא גרסת 200 למשפחת הדאונטאון, שכיום נמכרת בנפחי 125 ו-300 סמ"ק. דגם ה-200 אמור להתמודד בנישת ה-250 סמ"ק, שם הוא אמור להציע ביצועים דומים לדגמים נוכחיים למרות נחיתות נפח המנוע, ויתרון בצריכת הדלק. בשלב זה טרם נמסר מחיר לדגם החדש אך נציגי היבואן הבטיחו מחיר "תחרותי" – דהיינו, כנראה, לא יותר מ-25,000 ש"ח. התוספת השניה להיצע – ובהחלט מבורכת בהיבט הבטיחותי – היא גרסת ABS לדאונטאון 300.