חברת 'הרץ' (השכרת רכב) בשיתוף עם 'לאומי קארד' הכריזה היום (ג') על מיזם חדש שמכונה 'ליסינג פרטי ידוע מראש'. בבסיס ההצעה החדשה של הרץ השכרת רכב הרוכש משלם בין 25% ל-40% ממחיר הרכב כמקדמה והשאר ב-32 תשלומים חודשיים. בסוף התקופה יוכל הלקוח לרכוש את הרכב ב-50% מערכו המקורי או להחזיר אותו לחברה שתפרע את תשלומיו. החידוש האמיתי מבחינת הרץ הוא האפשרות לקבל זיכוי על הרכב לפי מחירון לוי יצחק לצורך ביצוע עסקת המשך.
עבור מאזדה 3 לדוגמא תשלמו 35,500 שקלים מקדמה ותשלום חודשי של 995 שקלים (ללא רבית וללא הצמדה). בנוסף מציעה הרץ חבילת תחזוקה וחבילת ביטוח שמשמעותן במקרה של המאזדה 3 תוספת של עוד כ-600 שקלים (עבור זוג החבילות). בסוף התקופה תוכלו לרכוש את הרכב תמורת 59,250 שקלים או להחזיר אותו לחברה או לקבל תמורת הרכב מחיר מחירון (בהתאם למצבה כמובן) לצורך ביצוע עסקת המשך.
כרגע מוצעים רק 14 דגמים ללקוחות, אך בחברה ישקלו הוספת דגמים לתוכנית בהתאם לביקוש. עם זאת בהרץ לא מתכוננים להציע מכוניות מיוחדות שנמכרות במספרים נמוכים.

כאמור מדובר בעוד תוכנית בתחום הליסינג הפרטי שלפי דני שמעוני, מנכ"ל הרץ, לא צמח בארץ כיוון שעד כה לא היה מותאם ללקוח הישראלי. לדבריו, השוק כעת בשל יותר לתהליך שכזה היות והוא כבר רגיל לתחום הליסינג מחד, ומכיר בעובדה שרכב זה לא נכס אלא מוצר צריכה מאידך. למרות זאת הוא טוען שהדבר החשוב ביותר ללקוחות הוא קבלת מחיר מחירון על הרכב. להערכתו, עד סוף השנה ניתן יהיה לבצע כ-1,000 עסקאות ליסינג פרטי.

אגב, אחד הפרטים המעניינים שניתן היה לקבל בהצגת התוכנית מפי דני שמעוני, היה שההנחות שמקבלת הרץ על המאזדה 3 נמוכות יחסית ולכן מחיר ההחזר החודשי גבוה משמעותית ממתחרה משפחתית דומה (במקרה זה קיה פורטה).