הגנה מהגאטסו במחיר דו"ח מהירות אחדאו-טו-טו יתפשטו ברחבי המדינה מאות מצלמות מהירות חדשניות אשר אינן ניתנות לגילוי ע"י גלאי הרדאר המסורתיים. מדובר במצלמות ה'גאטסו' החדשות המודדות את המהירות באמצעות מערכת פסי לחץ החבויים בכל אחד מנתיבי הנסיעה (גם 4 נתיבים ניתן לכסות בקלות).
עבור המשטרה הפעם מדובר בחיים קלים מבעבר שכן חברת מל"מ תקים את מערך המצלמות וגם תתפעל אותו. הכחולים מצדם רק "יחתמו" על הדו"חות לפני שליחתם "ללקוחות". וכאשר מדובר במצלמה זולה יחסית למולטנובה (שעלותה אז היתה 300,000 דולר) ובפריסה נרחבת (דווקא באזור מרכז) זה רק עניין של זמן עד שהקנסות יחלו להיערם.

היות ומצלמות הגאטסו אינן מפעילות רדאר לטובת מדידת מהירות כלי רכב, גלאי הרדאר שהתרגלנו אליהם לא יצליחו לתת מענה. לשמחתנו יש פתרון – מדובר בדור חדש של גלאים מבוססי GPS המכילים בזיכרון הפנימי שלהם את מיקום מצלמות המהירות ומתראים על מיקום המצלמה כאשר הרכב נמצא בנתיב היירוט. סנונית ראשונה של דור חדש של גלאים (מבוססי GPS) הגיע לארץ וזו עונה לשם: 'צ'יטה c50i'.
היות וממצלמת הגאטסו הראשונה כבר מותקנת – בכביש 4 בסמוך למחלף גהה – לא היססנו ולקחנו את הצ'יטה לעימות ולבחינת תגובתו.

התחלנו את נסיעת המבחן מאזור ר"ג, עלינו על כביש 4 במחלף אלוף שדה ונסענו צפונה. מספר שניות אחרי התנעת הרכב הופיע הודעה על צג הצי'טה: "מחובר ללויין". מבחינתנו הוא מוכן למשימה.
כ-600 מטרים לפני המצלמה השמיע הצי'טה את דברו, ובעברית: "מצלמת מהירות בכביש מהיר עם גדר הפרדה מהירות 90 קמ"ש". תאור של מיקום המצלמה וציון מהירות הנסיעה המותרת בקטע הכביש. מיד לאחר השמעת הודעה זו, זיהה המכשיר כי מהירות הנסיעה שלנו גבוהה מ-90 קמ"ש (לא בהרבה, בכל זאת כביש 4 בשעת צהרים) ולכן המשיך הצי'טה להתריע. האטנו ל-90 קמ"ש וההתראה הקולית נעלמה, אולם הקווים הקטנים בתצוגה המשיכו להראות לנו שאנחנו מתקרבים למצלמה. עברו עוד כמה שניות, אנחנו רואים את המצלמה בצד הדרך וכאשר אנו חולפים על פניה הצי'טה סיים את האירוע בהודעת: "מיקום המצלמה" על הצג.

הצ'יטה הנמכר בארץ מגיע עם התראות דוברות עברית, עם בסיס נתונים למצלמות מהירות ב-44 מדינות בעולם, עדכוני בסיס נתונים חינם לכל החיים ושנתיים אחריות. המחיר: 980 שקלים.
אז את טבילת האש המקומית הצ'יטה c50i עבר בשלום. בנוסף, היות ולמכשיר בסיס נתונים רחב כל כך, אין ספק שהחזר ההשקעה בו יהיה מהיר מאוד. הרי כמעט לכל אחד מאיתנו יוצא לקחת רכב שכור באירופה או בארה"ב ודו"חות מהירות שקיבלתם שם משולמים כמעט אוטומטית ע"י חברות ההשכרה באמצעות כרטיס האשראי שהשארתם להם.