חשיפתה של הפרארי 458 בסוף יולי בשנה שעברה הטרידה מן הסתם את החבר'ה בלמבורגיני. פתאום הגאייארדו, ה"בייבי למבורגיני", הפכה לסוג ב'. ה-458 "איטליה" היא קצת חזקה יותר מהדור העדכני של הגאייארדו, ה-LP560, קצת קלה יותר, וגם מרשימה יותר מבחינה טכנולוגית. הדיווחים שופעי הסופרלטיבים בעיתונות אודות ה-458 הוסיפו שמן למדורה. ועכשיו בתערוכת ז'נבה, יש ללמבורגיני תשובה: גאייארדו LP570-4 "סופרלג'רה". משמעות הביטוי היא "קלה במיוחד" (ונזכיר שגם לגאייארדו הקודמת היתה גרסת סופרלג'רה, שזכתה לביקורות נלהבות ביותר), והמכונית אכן עברה דיאטה – בין היתר תוך שימוש במגוון חלקי קרבון. עכשיו היא שוקלת 1,340 ק"ג, שזה 70 ק"ג פחות מה-LP560, ומה שחשוב עוד יותר, 40 ק"ג פחות מה-458. המנוע גם הוא עבר שדרוג כך שההספק עלה מ-560 ל-570 כ"ס; ב-מ-ק-ר-ה, הספק זהה לזה של הפרארי... הביצועים, מיותר אולי לציין, השתפרו כך של-100 קמ"ש מאיצה ה-LP570 ב-3.4 שניות, שיפור של 3 עשיריות לעומת ה-LP560 – וכן, הנתון החדש זהה לזה של ה-458. גם המהירות המרבית המוצהרת זהה ועומדת על 325 קמ"ש, אם כי כאן לא מדובר בשיפור לעומת ה-560.
כלקוחות פטנציאליים תשמחו בודאי לשמוע שהשיפור בביצועים מגיע יחד עם שיפור מרשים עוד יותר בצריכת הדלק, בשיעור של מעל 20%. הסיבה לכך היא שהמנוע מוזן כעת בסיוע הזרקת דלק ישירה, מה שמאפשר יחס דחיסה גבוה מאד של 1:12.5. הכוח עובר לגלגלים דרך תיבה ידנית, או רובוטית e-gear שמציעה שלושה מצבים, כולל מצב "דחף" (Thrust) המספק תאוצה אופטימלית בזינוק מהמקום. המיתלים עברו הקשחה ולדברי למבורגיני, כיולם קרוב במיוחד לזה של מכונית מרוץ. חישוקי ה-"19 קלים במיוחד, מחוברים באמצעות ברגי טיטניום ונושאים צמיגי פירלי מסדרת P Zero Corsa (במידות 235/35 מלפנים ו-295/30 מאחור) שפותחו במיוחד עבור הדגם החדש. הבלמים הקדמיים כוללים קליפרים בעלי 8 בוכנות. כאופציה אפשר לבחור בבלמים קרבון-קרמיים.