האליז של לוטוס באה לעולם לפני 14 שנה והראתה שבעידן המודרני מכונית ספורט לא חייבת להיות כבדה ומסורבלת, יכולה להסתפק במנועים צנועים יחסית ועדין להציע ביצועים מלהיבים והתנהגות נהדרת הודות למשקל הנמוך. ב-14 שנותיה לא עברה האליז שינויים מהותיים. הדור השני שלה הוצג בשלהי 2001 ובמהלך השנים נטשו בלוטוס את מנועי רובר ועברו להשתמש במנועי טויוטה, אך בסך הכל הנוסחה הכללית נשמרה לאורך השנים ומדובר בנוסחה טובה. הפלטפורמה של האליז שימשה את האופל ספידסטר ז"ל, מהווה בסיס לגרסאות האקסיג' המושחזות וגם מהווה בסיס לטסלה רודסטר החשמלית.
עתה לקראת תערוכת ז'נבה מודיעה לוטוס על מתיחת פנים קלילה לאליז. מתיחת הפנים מתמקדת בשינויי עיצוב קלים שנועדו לשפר את היעילות האווירודינמית. פנסי חזית חדשים ואחודים משולבים בנורות LED וכנסי אוויר מוגדלים לשיפור זרימת האוויר והקירור. השיפור האווירודינמי אמור לשפר את צריכת הדלק ופליטת המזהמים של האליז.
האליז נשארת נאמנה למנועי הטויוטה כאשר מנוע ה-1.8 ימשיך להיות מוצע בגרסה רגילה (190 כ"ס, 222 קמ"ש מרביים ו-5.4 שניות ל-100) או מוגדשת (230 כ"ס, 233 קמ"ש, 4.6 שניות ל-100 ). גרסת הבסיס של האליז זוכה למנוע 1.6 חדש של טויוטה עם תזמון שסתומים משתנה המספק 134 כ"ס (הספק דומה למנוע ה-1.8 הבסיסי הפורש) שבשידוך לתיבת הילוכים חדשה בעלת יחסי העברה קצרים מזנקת ל-100 ב-6.7 שניות בדרך ל-200 קמ"ש מרביים. בלוטוס מתגאים שגרסה זו ידידותית לסביבה ופולטת רק 155 גרם CO2 לק"מ.
עוד ברשימת העדכונים: צמד חישוקים חדשים ובקרת שיוט שנוספה לרשימת התוספות, לא שברור לנו למה צריך כזו במכונת נהיגה כמו האליז.