רכיב מתכתי יוכנס אל מנגנון המצערת וימנע את החיכוך שעלול לגרום להיתקעות דוושת התאוצהחברת 'יוניון מוטורס', יבואנית טויוטה, מפרסמת נתונים מקומיים ראשונים על הקריאה לתיקון בעניין דוושת התאוצה. לפחות כרגע מדווח היבואן על כך שמדובר ב-4,518 מכוניות שמספרי השלדה שלהם הגיעו מהנהלת טויוטה אירופה. עם זאת ביוניון מוטורס מסבירים שהנתונים אינם סופיים וייתכן שהמספרים יהיו גדולים יותר. לעת עתה הדגמים הנקראים לתיקון הם: יאריס (מ-2006), ורסו (החדש) ואוונסיס (החדשה).

לפי אנשי טויוטה כבר בימים הקרובים ישלחו מכתבים ללקוחות החברה, כאשר החלק עצמו הנדרש לביצוע 'קריאת התיקון' יגיע במהלך החודש. מדובר ברכיב מתכתי קטן אשר יוכנס אל מנגנון המצערת וימנע את החיכוך שעלול לגרום להיתקעות דוושת התאוצה.
במקביל למכתבים ב'יוניון מוטורס' שוקדים על הקמת אתר אינטרנט שיאפשר ללקוחות החברה לבדוק אם רכבם זקוק לתיקון.

מעניין לציין שבניגוד למספרים הגדולים (קריאת תיקון לכ-5.3 מיליון כלי רכב) ולצעדים הקיצוניים בה נקטה היצרנית (השבתת פסי ייצור), אצלנו לא מדובר במספר גדול של כלים. זאת בין היתר כיוון שחלק גדול מהדגמים שנמכרים בארץ מגיעים מיפן ובמפרט שונה מזה האירופאי (יחידות כוח, תיבות וכו) וכמובן האמריקאי (להוציא סוגיית היבוא האישי בה כבר נמסר על 104 כלים הנדרשים לקריאת התיקון).

זה המקום לציין כי טויוטה גם הודיעה היום (יום ה') על פגם בדגמי הפריוס החדשה. מדובר בכשל תכנוני במערכת ה-ABS שעלול לגרום לבעיות בלימה. כך שהצרות של טויוטה טרם נסתיימו.