הקונספט GX-3 מתחילת 2006 היווה את הקדימון והחל חרושת שמועות בדבר כוונת קונצרן-הענק הגרמני פולקסווגן להיכנס לתחום הדו-גלגלי; כשנתיים מאוחר יותר דיווחנו כאן על "פליטת פה" או אולי מעבר לכך מפי פרדיננד פייך, האיש החזק בקונצרן, שחיזקו את גל השמועות בדבר כוונות הקונצרן לרכוש את מותג האופנועים האיטלקי דוקאטי.
בסוף 2009 רכשה קבוצת פולקסווגן נתח מסוזוקי (20%), ולמרות שעיקר הכוונה היתה ככל הנראה ניצול הידע והניסיון של סוזוקי בתחום המכוניות הקטנות ונסיונה בהודו – שוק יעד חשוב עבור פולקסווגן, הצית המהלך שוב את מדורת השמועות סביב פרויקט "אופנוע VW"; למי ששכח – מותג האופנועים סוזוקי שייך לאותה החברה שמייצרת את מכוניות סוזוקי.

האיור המופיע כאן אינו עוד איור של חובב אופנועים שרוף; מדובר בפרי מכחולו של נילס פושוואטה, מעצב שאחראי בין היתר על עיצוב הטראבי החדשה. פושוואטה עבד עד לפני מספר שנים בפולקסווגן, מה שנותן לאיור תוקף שונה. האיור מחזק את הטענה שבפולקסווגן שקלו ייצור אופנוע על בסיס טכנולוגיה של ק.ט.מ, כאשר היותר "חופשיים" בהשערותיהם אף טוענים שאופנוע שכזה יוצר ונוסה. המאייר לא טוען שיצירה כזו קיימת או שהיא בתכנון, אלא שכך הוא רואה בעיני דמיונו את ה"סופרבייק המיועד של פולקסווגן". אנחנו בהחלט בעד.

לחובבי ההיסטוריה נזכיר שלקונצרן פולקסווגן יש עבר רחוק בתחום הדו-גלגלי, ואפילו מפואר; ב-1964 רכשה פולקסווגן את NSU וחמש שנים מאוחר יותר את DKW, שתיהן יצרניות מכוניות ואופנועים שנבלעו בקבוצת אוטו-אוניון – שנבלעה בתורה על-ידי פולקסווגן. DKW היו יצרני האופנועים הגדולים בעולם (!) בשנות ה-20' וה-30' ואת אותו התואר השיגה NSU בשנות ה-50', אז נחשבה אף היא לזמן מה ליצרנית האופנועים הגדולה בעולם. בשני המקרים הופסק ייצור האופנועים בסמוך לרכישה על-ידי פולקסווגן ושתי החברות "הותכו" לכדי חטיבת היוקרה החדשה בקונצרן – אודי.

אופנוע פולקסווגן: השמועות מתחזקות
צילום: מנהל
DKW מ-1950
אופנוע פולקסווגן: השמועות מתחזקות
צילום: מנהל
NSU מ-1956

בפניות מצד העיתונות הגרמנית מכחישים בפולקסווגן הרשמית מכל וכל כל שמועה שכזו וטוענים שהנושא לא על הפרק. אנליסטים המתמצאים בנבכי מסדרונות הנהלת פולקסווגן טוענים שכל זמן שפרדיננד פייך שולט שם בעניינים, הנושא לא ירד מהפרק. אנחנו נמשיך לעקוב, מן הסתם.