כשאנו נוסעים עם תינוק ו/או ילדים קטנים ברכב, יש כמה דברים שחשוב ביותר לזכור. לפניכם כמה כללים פשוטים שיעזרו לכולנו לעבור את הנסיעה בשלום:

1. לעולם, אבל לעולם אין לנסוע כשהילדים לא חגורים, מלפנים ומאחור. תאונה ב-30-40 קמ"ש בדרך לגן/בית הספר עלולה להיות קטלנית אם הילדים אינם חגורים.

2. לכל נוסע חגורת בטיחות משלו. אין לחגור יותר מאדם אחד בחגורה משותפת.

3. אסור בתכלית האיסור לשבת כשהילד על הברכיים וההורה והילד חגורים יחד. במקרה של תאונה זהו מוות בטוח.

4. ילדים יודעים לנג'ס, תינוקות נוטים לבכות, והורים נוטים להסתכל תוך כדי נהיגה ולמצוא את סיבת הבכי ו/או אף לנסות לתקן ולעזור. זה מסוכן ביותר: בזמן שההורה מסתכל ומנסה לעזור, הרכב עובר עשרות מטרים בשנייה ועלול להיות מעורב בתאונה מבלי שתהיה לנהג יכולת להגיב. בזמן בכי יש להתאזר בסבלנות, לעצור בצד ורק אז לטפל בבעיה.

5. דאגו לעיסוק לילדים בנסיעות ארוכות. ספר עם תמונות, מוזיקה שהם אוהבים או DVD נייד, יעסיקו אותם וימנעו את האינטראקציות המסוכנות עם הנהג בדרך. בין השאר זה יוסיף רוגע לנסיעה כולה.

6. כל ילד ותינוק חייב בכיסא תואם. מטרת הכיסא (או 'בוסטר') היא שהחגורה תוכל למלא את תפקידה נאמנה. חגורה ש"יושבת" לילד על הצוואר תחתוך אותו במקרה של תאונה. החגורה אמורה להימצא בגובה הכתף, בין הכתף לצוואר.

7. ראשו של ילד ישן נשמט לרוב הצידה ועלול לקבל מכה בעת טלטול או תאונה. יש לדאוג ליישרו בעזרת כרית (כרית מתנפחת של מטוסים מצוינת למטרה זו).

לסיכום: הילד אינו חפץ. יש להכין את הנסיעה עמו, יש לשים לב לכשלים בטיחותיים ולהיות ערניים למשיכת תשומת הלב על ידו במהלך הנהיגה. חגרו את הילד כהלכה, דאגו לגירויים למענו והיזהרו ממשיכת תשומת הלב שלכם.