קרלוס סיינזד צולח עוד מכשול בדרך לנצחון, כנראה796 ק"מ. זה היה אורכו של הסטייג' ה-12 המפרך, כמיטב המסורת של הדאקאר, כאשר מתוכם 476 ק"מ היו אמורים להיות ספיישל מדוד. בפועל, 130 ק"מ מהספיישל נוטרלו כדי לעקוף שמורת-טבע מקומית, אם כי זה לא קיצר את המרחק שהיה על המתחרים לכסות. כמו כן, התקהלות המונית של צופים בקו הסיום גרמה למארגנים להזיז אותו 6 ק"מ קדימה ולקצר בכך במעט את הספיישל, משיקולי בטיחות לציבור.
שלישיית פולקסווגן המובילה הראתה שוב עד כמה הטוארגים, הנהגים והנווטים מהווים שילוב מנצח. שלושת המובילים בדירוג הכללי סיימו באותו סדר את הסטייג', כאשר קרלוס סיינז זוכה בנצחון סטייג' שני השנה, מקדים ב-52 שניות בלבד את נאסר אל עטיה ובכך מגדיל בחזרה – בקצת – את הפער ביניהם. מארק מילר סיים 4 דקות אחרי סיינז. פטרהנסל הסתפק במקום הרביעי בפער של 10 דקות, כשהוא מקדים את רובי גורדון ב-7 שניות... גרלן שישרי המשיך מצידו בנדנדת המזל הרע בדאקאר השנה. הוא הצליח להרוס את המיתלה הקדמי שלו ונאלץ לבצע תיקון דרך, ובסופו של דבר הגיע לסיום הסטייג' בפיגור של שעה וחצי. הוא אמנם שמר על מקומו החמישי בדירוג הכללי אך איבד כל סיכוי מעשי להדביק את פטרהנסל במקום הרביעי, ורק 10 דקות מבדילות כעת בינו לבין קרלוס סוזה במיצובישי. בענין זה, צוותי הלאנסר-מירוץ של מיצובישי שוב הצטיינו, וארבעה מהם נכנסו לעשיריה הראשונה במקומות 6-8 ו-10.
במהלך הסטייג' אירעו מפגשים מהסוג הלא-רצוי בין גורדון לסיינז. גורדון זינק לפני הנהג הספרדי (לאחר שסיים לפניו ביום הקודם); סיינז הדביק אותו, גורדון נתן לו לעבור – אבל אז קצב ההתקדמות של סיינז לא היה מספיק מהיר עבור גורדון, אשר נדבק לאחוריו של סיינז ואף העניק לו פעמיים דחיפה. סיינז נתן לגורדון לעקוף בסופו של דבר והמשיך זועם בענן האבק של הנהג האמריקני, אם כי בסופו של דבר ההתרחשויות לא גרמו לאבדן- זמן משמעותי.
ולדימיר צ'אגין, ה"צאר" של הדאקאר, השיג נצחון סטייג' תשיעי השנה בקטגוריית המשאיות והעלה את שיא נצחונות-הסטייג' שלו ל-56 – שניים יותר מלפטרהנסל.
היום מצפה למתחרים עוד יום ארוך וקשה, עם 725 ק"מ כולל 386 ק"מ של ספיישל – כאשר 50 הק"מ הראשונים הם דיונות, בהן כנראה יוכרע הראלי. זו ההזדמנות האחרונה המעשית לנאסר אל עטיה להדביק את סיינז ולחולל מהפך של הרגע האחרון. עם פחות מחמש-וחצי דקות ביניהם, זה בהחלט בא בחשבון.