עוד מותג יוקרה של פורד עומד לנטוש את הקונצרן האמריקני ולמצוא לעצמו בית חדש. בעקבות אסטון-מרטין, יגואר ולנד רובר, עכשיו מגיעה תורה של וולוו לפרוש כנפיים. בהודעה רשמית שפורסמה אתמול (ד') הודיעה פורד כי סוכמו כל הפרטים החשובים לגבי עסקת המכירה של וולוו לקבוצת ג'ילי (Geely) הסינית, אשר סומנה כבר באוקטובר כמומעדת מועדפת לרכישה. הקבוצה מחזיקה בשני מותגי רכב סיניים – ג'ילי ו-Shanghai Maple הפחות מוכר.
פרטים של ממש על העסקה המתגבשת לא נמסרו, אך הוצהר כי נותרה עוד עבודה לעשות לפני החתימה הסופית על ההסכם, כולל השגת הסכמת הממשלות הרלבנטיות. שתי החברות מצפות לחתימה על ההסכם ברבעון הראשון של 2010, וכי המכירה תבוצע עד סוף הרבעון השני – כפוף לאישורים הנדרשים. מקורות פנימיים מדווחים כי היקף העסקה יהיה כ-2 מיליארד דולר – הרבה פחות מהסכום ששילמה פורד עבור וולוו ב-1999, כ-6.5 מיליארד דולר.
פורד תמשיך לשתף פעולה עם וולוו לאחר המכירה (החברות משתפות פלטפורמות ומנועים בדגמים שונים), אך לא תחזיק בידה נתח בעלות כלשהו של המותג השוודי.
בשלושת הרבעים הראשונים של השנה הפסידה וולוו כחצי מיליארד דולר, שיעור דומה להפסד באותה תקופה ב-2008.