בשנת 1926 קבעה מכונית מתוצרת סאנבים האנגלית (Sunbeam) שיא עולם במהירות, עם נתון מדהים לשעתו של כ-245 קמ"ש. היתה זו גרסה של הסאנבים טייגר עם מנוע מעניין: הוא הורכב מצמד מנועי 6-צילינדרים 2-ליטר בטור שחוברו יחד לכדי V12 שהודות למגדש-על ('סופרצ'ארג'ר) ייצר 306 כוח-סוס (בתמונה למטה).

עתיד חשמלי לסאנבים?
צילום: מנהל
הסטודנט הבריטי לעיצוב, ראיין סקליי, החליט שהגיע הזמן להחיות את השם המפואר מן העבר ועיצב את מה שיכולה להיות ממשיכת דרכה של הסאנבים ההיא, שכמוה כך גם נינתה תיקרא 'טייגר'.
הסאנבים טייגר המקורית היתה מכונית מרוץ ולכן ברור היה לסקליי שממשיכת הדרך צריכה להיות ספורטיבית אם לא ראדיקאלית. העיצוב בהחלט עומד מאחורי גישה זו, בלשון המעטה, ואת מקום מנוע ה-V12 זצ"ל תופס מנוע חשמלי ירוק למהדרין, ידידותי לסביבה ולפוליטיקה ובעל ראייה מפוכחת קדימה אל עבר העתיד. סוללות ליתיום טיטאנייט – המילה האחרונה בתחום והסוללות שיש המאמינים כי תשמשנה את מכוניות החשמל העתידיות – מספקות אנרגיה למנוע חשמלי בעוצמה של 255 קילו-וואט (342 כוח-סוס). אגב, טכנולוגיית סוללות דומה מצויה גם בלייטנינג GT המלהיבה.
הביצועים אמורים להיות פנומינליים: האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תימשך כ-2.3 שניות והמהירות המרבית מוגבלת מחשב לכ-255 קמ"ש, למרות שקשה לנו לדמיין מישהו שירצה להגיע עם רכב כזה למהירות שכזו – בעיקר לנוכח העובדה שאין שמשה קדמית...
הסוללות המתקדמות ניתנות לטעינה מלאה ממצב מרוקן לגמרי תוך 4 שעות בלבד, ואז מספקות די חשמל לגמיעת קרוב ל-1,300 (!) ק"מ עד לריקון המצברים.
בנוסף ל"ירוק החשמלי" מציע ראיין סקליי בקונספט שלו עוד אלמנטים ידידותיים לסביבה כמו למשל שלדת מסבך הצינורות העשויה אלומיניום ממוחזר ומושבים העשויים קצף מוקשה על בסיס פולי סויה (?!) וריפודים מבדים על בסיס אריגים אורגניים.

עתיד חשמלי לסאנבים?
צילום: מנהל
סקליי "העמיד" את יצירתו עד כה רק על מסך המחשב: התמונות פותחו באמצעות תוכנת 3D. אבל, לדעתו יש למכונית שכזו בהחלט פוטנציאל ממשי עבור כל גורם שירצה להחיות את מותג העבר המיתולוגי ואם זה יקרה – טכנולוגיית חשמל המתקדמת ביותר יחד עם עיצוב ושימושיות קיצוניים יהוו את הנוסחה המתאימה ביותר. אנחנו, כרגיל, ממש בעד.