ביולי כבר פרסמנו כאן אודות גל השמועות ההולך ונוצר סביב ל"לימוזינת העל הדמיונית של בוגאטי", זו שכמו הויירון לא אמורה להותיר ולו שביב של דרישה נוספת בכל הקשור לסופרלטיבים על גבול הדמיון. למרות הצפי שסדאן האימתנית תושק בתערוכת הרכב של פרנקפורט, הפתיעה בוגאטי בהשיקה את הקונספט – C16 Galibier שמו – במפעלה שבמולזהיים-צרפת בפני לקוחותיה ולקוחות פוטנציאליים. התמונות וחלק מהפרטים "נחשפו" מן הסתם גם בפני העיתונות, שרצה כמובן לספר לחבר'ה.

הסדאן החזקה בעולם - עדכון (וידאו)
צילום: מנהל
הסדאן החזקה בעולם - עדכון (וידאו)
צילום: מנהל
איורים של הגליביה וההשראה העיצובית – בוגאטי 57C
עתה חושפים בבוגאטי עוד קצת פרטים – כולל סדרת תמונות חדשה – לקראת החשיפה הרשמית בפני הציבור המתוכננת להתבצע במסגרת תערוכת לוס אנג'לס הקרבה (4-13 בדצמבר).
כפי שכבר סיפרנו, המנוע שוכן מלפנים והוא גרסה של מנוע הויירון המוכר (W16 בנפח 8.0 ליטר) אך במקום הגדשת טורבו מותקן כאן מגדש-על (קומפרסור) דו-שלבי המציע "800-1,000 כוח-סוס"; לא ברור אם זהו טווח ההספק המשוער או שמדובר במנגנון המאפשר העלאת או הורדת הספק או ביותר מרמת הספק אחת שתוצע בגרסאות שונות. בבוגאטי עובדים גם על גרסה שתסכים לשתות אתנול. "ירוק", אתם יודעים...
על כל פנים, מדובר בהספק המעמיד כל סדאן-על מוכרת אחרת בצל וכמו הויירון – מעמיד גם את הסופר-סדאן גליביה בראש טבלת ההספק מבין כל המכוניות בעלות 4 הדלתות הנעות על הגלובוס. המנוע שוכן מתחת לחופה הנפתחת באמצעות 2 פתחים הצידה – בדומה למקובל במכוניות עבר, בעיקר משנות ה-20' וה-30'. הכוח מועבר כמובן אל כל הגלגלים ובכדי לעצור את המפלצת כראוי (מד המהירות מגיע עד 420; לא נמסר מה תהיה המהירות המרבית) פותחה מערכת בלמים קראמיים בפיתוח עצמי של בוגאטי. המרכב עשוי שילוב מעניין של חומרים אקזוטיים: ה"מתכת" המוכרמת שאתם רואים בדלתות ובצידי החזית עשויים לוחות אלומיניום רקוע ומלוטש ויתר המרכב החיצוני עשוי פלסטיק מחוזק בסיבי פחמן (קרבון) המצופה לכה כחולה-שקופה. הפנים – כפי שכבר ידענו – כולל 4 מושבים נפרדים, שפע של עור משובח, עץ מלוטש, כמעט איפוק במכשור ומתגים הגלויים לעין והכל מבוצע בעבודת יד מוקפדת.

הסדאן החזקה בעולם - עדכון (וידאו)
צילום: מנהל
הסדאן החזקה בעולם - עדכון (וידאו)
צילום: מנהל
בוגאטי ייצרו ב-1939 סדרה מצומצמת של גרסאות 4 דלתות של ה-57 שנקראו Galibier

למרות הגדרתה כקונספט, אנו מעריכים כי מדובר בגרסה קרובה מאוד לזו שתיוצר. לגבי המחיר הצפוי – עוד אין מידע רשמי כלשהו, אך סביר להניח שיהיה יקר מהויירון. מה שבטוח הוא שלקהל הרוכשים המיועד זה לא ממש משנה הרבה.