"מכונת הגרירה האולטימטיבית" – Ram Heavy-Duty Ultimate Towing Machine בשמה המלא – היא ואריאציה של אנשי מחלקת החלפים והשיפורים בקרייזלר Mopar על בסיס דודג' ראם Heavy-Duty. מי שאינו אמריקאי אולי יתקשה להבין מה הקטע כאן, אבל מסתבר שבאמריקה, בה נהוג לא פעם לגרור לכל מקום את היאכטה, צי רכבי הפאן (אופנועים, אופנועי-ים, טרקטורונים וכיו"ב), בית נייד או סתם כמה דונם יער כרות למנסרה הקרובה – טנדרי-ענק משמשים לא פעם כרכבי גרר, הן מן ההיבט של פנאי והן מן ההיבט של עבודה.
RAM ונישא
צילום: מנהל
הראם Heavy-Duty Ultimate Towing Machine מבוסס על ראם 3500 מגה-קאב כפול-הנעה עם מנוע דיזל V8 אימתני מתוצרת קאמינס בנפח 6.7 ליטר המציע 355 כוח-סוס ומומנט בריא ביותר של כמעט 90 קג"מ! לאחר טיפול מקיף במכלולי המתלים, בלמים וכמובן אבזרי הפינוק בפנים, הכל מתמקד לנקודה אחת קטנה, מוכרמת ובולטת באמצע רצפת הארגז: וו הגרירה המותקן שם, המיועד לגרור נגררים גדולים (בדומה ל'סמי טריילר', הנשען על הרכב) במשקל של עד ...7.5 טון.

גם לדודג' ראם 2500 Crew Cab 4x4 Laramie מנוע דומה (6.7 ליטר מבית קאמינס, 355 כוח-סוס) וכאן מדובר בתצוגה נוסעת של אביזרים ותוספות בלבד; הפנים כולל כל טוב בסגנון טנדרים אמריקאים ענקיים ועיקר ה"שיפור" מתמקד בתוספות כרום נדיבות לצביעה החיצונית, חיפוי ארגז, חישוקים וצמיגים תפוחים והגבהה מהותית של המרכב עם ערכה מקורית. אין ספק שעם דבר כזה מעטים יתווכחו אתכם על מקום חניה...
ה-Dodge Ram Bianco הוא ואריאציה מפוארת וספורטיבית לטנדר הענק ומתבססת על הראם 1500. המנוע הוא 'המי' 5.7 ליטר והחישוקים הנם בקוטר 22 אינץ'. ההנעה כאן היא אחורית בלבד.

שלוש גרסאות הראם מוצגות בתערכות שיפורי הרכב SEMA הנערכת בלאס וגאס.