פיטר הורבורי – ראש מחלקת העיצוב של וולוולפיטר הורבורי שמור מקום של כבוד בהיסטוריה של וולוו. תחת שרביטו כראש מחלקת העיצוב הוא הפך לחלוטין את מראה המותג השוודי. הוא הוציא אותה מהעיצובים "הקופסתיים" למראה המעוגל עם ה-80S הראשונה והיתר כבר היסטוריה.

"אני חושב שהשגתי את מה שרציתי באמריקה" אומר לי פיטר הורנבורי בניסיון לספר לי את הסיבות לחזרתו לוולוו. "הצלחתי להעביר את פורד אמריקה לקווים נכונים יותר, נהניתי שם ויכולתי לקצור את הפירות. אבל כשקיבלתי את השיחה מוולוו הייתי חייב לבוא. הלב שלי כאן. זה הימור ומי יודע איפה וולוו תסיים בתוך כל התהליך בו היא נמצאת ולאן היא תגיע. אבל אני מעדיף להיות על סירה לפני שהיא מפליגה מאשר לנופף מהרציף. ויש גם את הצד המשפחתי, ההורים שלי כבר מבוגרים ואני רוצה להיות קרוב יותר אליהם".

אתה הבאת את המראה החדש של וולוו בתחילת שנות התשעים. ונראה שוולוו המשיכה את הדרך שלך. אתה מרוצה?
"אני חושב שכל מעצב שמגיע לחברה רוצה לזרוק את מה שהיה קודם ולהתחיל מחדש. אני שמח שהם התקדמו בקו הנכון שהתוויתי בזמנו. אני מאוד אוהב את מתיחת הפנים שהם עשו ל-C30 ול-S60 והייתי שמח להיות חתום על כך. גם מכונית התצוגה שרומזת על ה-S60 הבאה מאוד מזוהה לקודמתה ולמותג. זו אבולוציה נכונה".

אתה שהבאת בזמנו את המהפכה לוולוו רוצה עוד אחת?
"אני מתפתה להגיד שכן. יש עוד הרבה להתקדם בכיוון הזה והצעדים שנעשה יהיו גדולים יותר".

הלכתם על מראה דומה מאוד לכל הדגמים. האם זה היה מוגזם?
"אנשים עוד חושבים שוולוו היא מכונית קופסתית כמו ה-940 כי המכוניות שלנו חיות הרבה זמן. אבל כשעשינו את השינוי הוא היה קיצוני. כדי לרכך זאת מעט הענקנו מראה דומה לכולם. אני חושב שעכשיו אפשר לתת לכל כלי רכב את הפנים שלו. הפנים של מכונית זה דבר מאוד חשוב. מצד אחד זה מוזר שיהיו פנים שונות לכל דגם, מצד שני אסור שיהיה העתק. משפחה בדרך כלל לא נולדת בשלישיות או רביעיות. צריך זיהוי מיידי, כמו שיש אצל אחים, אבל גם אופי עיצובי שונה".

מה עם רטרו?
"לנו אסור לעשות רטרו, אבל הייתי רוצה להזכיר את העבר דרך פרטים, למשל הגריל של האמזון. הייתי רוצה להשתמש בו. ההיסטוריה חשובה לנו והיא בחינם אז צריך להשתמש בה – אבל בחוכמה".

וולוו נמצאת לפני מכירה של פורד. מה זה אומר מבחינת העבודה?
"בגדול היינו רוצים לסיים זאת כמה שיותר מהר ולהמשיך. אבל יש לנו תוכניות ואנו הולכים לפיהם כי הרי ברור שאם יש קונה, כדאי שנבוא אליו מוכנים ועם שלל תוכניות".

יש לכם משפחת XC מוצלחת האם תרצה להרחיב אותה?
"ה-XC נהייתה מאוד פופולארית. ה-XC90 הפך לאחד הכלים המצליחים בהיסטוריה של וולוו. יש לנו משפחה טובה אז האפשרויות הן או לגדול, שזה לא הגיוני, או ליצור כלי קטן יותר מה-XC60, שנשמע כמהלך נכון".

באיזה רכב במבחר כיום אתה הכי גאה?
"יכול להיות שב-C30. היא הומצאה על ידי מחלקת העיצוב ובאמת החלה כמכונית תצוגה. היא לא הייתה בתוכנית המוצרים אבל התגובות הכניסו אותה לשם".