8 ישראלים רעבים לנהיגה התייצבו במסלול הרוצים שבעיירה הציורית LOHEAC, שבצרפת. מדובר במסלול מפותל וטכני מאוד המתאים במיוחד לתרגול ואימון דריפטינג בשל רצף הפניות הארוכות שבו – 700 מטרים רצופים של פניות, חלקן הדוקות וחלקן פתוחות. תרגול דריפטינג במסלול – מקום המוגבל ברוחבו (ולא במגרש חניה) – יוצר אלמנט אתגרי לא קטן, בוודאי שמדובר בנהג מתלמד. אבל נסו לדמיין זאת שהמסלול רטוב. עוקב מים משקה את המסלול בכל פרק זמן כדי להשאירו רטוב. תרגול דריפטינג במסלול רטוב הוא טכני וקשה יותר מאשר במסלול יבש ותגובת המכונית מאתגרת יותר. בנוסף, שליטה במכונית במסלול רטוב תהווה בסיס מצוין לשליטה בכלי רכב בכל תנאי.

הקורס מובל על ידי ראם סמואל, אלוף צרפת פעמיים במרוצי ראלי וחובב דריפטינג מושבע ו-YANN, נהג ראלי מקצועי שמלמד ומתרגל דריפטינג מזה שנים. לאחר הסבר קצר וממצה של YANN בתרגום סימולטאני של ראם יוצאים לדרך במכוניות הקורס: ב.מ.וו i325 ו-M3, פורשה 911 וניסאן 350Z. בהתחלה המסלול נראה כמו שדה קרב, מכוניות ב"ספין" בכל פינה, מכוניות נוסעות על הצד, קדימה, אחורה ולכל כיוון אפשרי. אופי הקורס נועד לאפשר לתלמידים לטעות מחד, אבל גם ללמוד מהטעויות בלי להרגיש לא בנוח מאידך.
המדריכים עובדים עם התלמידים על הפעולות הנכונות ולאט לאט מורגש שיפור. תחילה עם תלמיד שמצליח להחזיק החלקה בסיבוב חד, אח"כ עם תלמיד שכבר מצליח לחבר שתי סיבובים ויותר והנה, כבר מופיעות כמה החלקות על עקומה מהירה.
לאחר כל סדרת הקפות יורד עוד תלמיד מאושר, מספר על התקדמותו, שואל שאלות ומקבל הערות ותיקונים. התלמידים עוברים ממכונית למכונית ונהנים מהמגוון ומייחודיות המכוניות. לכל תלמיד המכונית האהובה עליו, אחד מתאהב בפורשה, אחר בניסן וכמובן שימצאו המאוהבים ב M3. אניה דווקא מעדיפה את ה 325i היותר נוחה להכנסה להחלקה ושליטה בה.
ארוחת הצהרים מאפשרת הפסקה והרגעות, שלאחריה עוד ועוד החלקות. מדי פעם עולים המדריכים על המכוניות ומדגימים לתלמידים את הביצוע הנכון יותר. השיא הוא כמובן מעבר בין כל הסיבובים ברצף החלקות אחד ארוך שמתחיל בסיבוב חד ימינה בהילוך שני (כ-30 קמ"ש) ומגיע דרך שמאל ימין בינוני לשמאל ארוך מאוד בהילוך שלישי, אותו מחליפים תוך כדי החלקה ב-110 קילומטרים לשעה...
הידיים רועדות מאדרנלין ולבקשת הצלם מתיישבים 4 מדריכים בניסן, 2 M3 ובפורשה ומדגימים רצף החלקות עוקבות כשגם המכוניות עוקבות זו אחרי זו.
כמה כייף אפשר לעשות בקורס אחד? כנראה אינסוף..
להתראות בקורס הבא.