יש פרוייקטים שפשוט עושים לנו את זה. חברה חדשה בשם Singer Vehicle Design הממוקמת בקליפורניה שמה לה למטרה להחזיר לחובבי הנהיגה את הפורשה 911 הטהורה, מהתקופה לפני שהמכונית גדלה ושמנה וקיבלה תחכום וקירור מים. סיסמת החברה היא Restored, Reimagined, Reborn, והכוונה היא למזג בין תכונות של כמה דורות מהעידן הקלסי מקורר-האוויר של ה-911. האם, שואלת החברה, הטכנולוגיה המתקדמת יותר, יחידות הכוח המשופרות, השידלה הקשיחה יותר וכל שאר הצעדים שקידמו את ה-911 במרוצת השנים והפכו אותה מודרנית ועדכנית גם הפכו אותה למהנה יותר לנהיגה? למספקת יותר?
זה עתה הציגה סינגר את אב-הטיפוס הראשון שלה, ועימו – אומרת סינגר – גם חוזרת החברה לתכונות-המקור של פורשה, לרעיון המקורי של מכונית המכוונת לנהג. ה-911 החדשה-ישנה אמורה לשחזר את הרעיון והרוח של פעם – אבל מחוזקים ומוגברים. סינגר לוקחת את האלמנטים הטובים ביותר מדורות שונים של 911 מקוררת אוויר, והתוצאה היא "חגיגה של ה-911 ההיסטורית", מכונית ספורט משופרת שמכבדת את נשמת ה-911 המקורית. כך, על כל פנים, במלים שלהם.
סינגר 911: טעם של פעם, עם הרבה חריף
צילום: מנהל
ומה בתכל'ס? ובכן סינגר מתחילה עם כל 911 מהשנים 1969 עד 1989. המכונית מופשטת ומפורקת עד לרמת השילדה העירומה. בסיס הגלגלים, קורה A, קו הגג, נקודות עיגון רכיבי ההנעה מאחור – כל אלו נותרים ללא שינוי. כי היתר עובר מהפך. השילדה עוברת תהליך חיזוק ארוך ועתיר עבודה עם שילוב של ריתוך מיוחד והוספת רכיבי חיזוק, כדי להקנות קשיחות משופרת לשילדה ועמידה בפני כוחות פיתול ועיוות. קליפה של קרבון מתווספת כדי להקנות קשיחות מבנית של מונוקוק. מיתלי מוטות-הפיתול המקוריים מוחלפים במקפרסון מלפנים וזרועות עוקבות מאחור עם בולמי קולאובר כפי שהופיעו על גרסאות מירוץ ישנות של ה-911. בולמים מתכווננים עם קפיצי אייבאך מותקנים בארבע הפינות, יחד עם מוטות ייצוב מתכווננים. מערכת הגה כוח מותקנת המאפשרת היגוי מהיר יותר ושומרת – לטענת סינגר – על הרגש והקשר בין הנהג לגלגלים. בלמי ברמבו עם דיסקים שנלקחו מדגמי 917 (מכונית המירוץ המהוללת) ו-930 (ה-911 טורבו הראשונה). חישוקי ה-"17 שומרים על הרוח הקלסית ומסתפקי בצמיגי 225/45 מלפנים ו-275/40 מאחור.
המנוע נלקח מהדור האחרון מקורר-האוויר, ה-993. שיתוף פעולה החברה הבריטית Ninemaster לבין הטיונר האמריקני הידוע ג'רי וודס מביא את המנוע לתפוקה של 360 או 425 כ"ס לפי בחירת הלקוח. רשימת השיפורים כוללת הגדלת נפח מ-3.6 ל-3.8 ל' באמצעות הגדלת קדח הצילינדר (ושמירה על המהלך הקצר המקורי, מה שמאפשר עליה עד ל-8,000 סל"ד), ושפע רכיבים מיוחדים שהוכחו על מסלולי המרוצים כמו למשל טלטלים מטיטניום, ראשי מנוע מיוחדים מאלומיניום – עדיין עם 12 שסתומים כמו במקור, אך עם תכונות זרימה משופרות ביותר ועם גלי-זיזים, קפיצים ושסתומים חדשים. ההודעה לעיתונות, אגב, כוללת השוואת דינמומטר בה מוציא המנוע המשופר בגרסתו החזקה יותר הספק מ-GT3 ו-GT3RS סטנדדרטיות. מערכת ניהול מנוע מתוצרת Motec מספקת פונקציית בקרת שיגור, בקרת משיכה ורישום נתונים (Datalogging). הכוח עובר דרך מצמד עם פלטות קרבון, תיבת הילוכים G50 מתוצרת Getrag בת 6 מהירויות ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
ה-911 של סינגר שוקלת רק 1,090 ק"ג, ובגרסה החזקה היא מאיצה מעמידה ל-60 מייל/שעה ב-3.9 שניות, ול-100 מייל/שעה ב-8.5 שניות בלבד. המהירות המרבית היא מעל 270 קמ"ש.
סינגר לא הזניחה את המראה החיצוני, עם פנלים חדשים העשויים קרבון וקבלאר למעט הדלתות שהן החלק החיצוני היחיד שנשמר. רכיב חשוב בעיצוב הן הכנפיים האחוריות המנופחות, כמיטב המסורת של גרסאות 911 היותר-קרביות מפעם, בעוד מלפנים נמצא פנסי בי-קסנון. תא הנוסעים עובר טיפול גם הוא, כמובן, תוך שמירה על רוח הרטרו הספרטנית אך עם חומרים מודרניים ואיכות מוקדפת, כמו מושבי רקארו מפעם עברו חידוש עם שימוש בקרבון והוספת הפעלה חשמלית. ואי אפשר גם בלי הגה מומו ראוי לשמו... פינוקים? אם תתעקשו תקבלו מערכת שמע מתקדמת, עם חיבורים ל-iPod, תקשורת בלוטות' ומערכת ניווט.
לטעמנו התוצאה הסופית לא פחות ממהממת, ויש לנו הרגשה שהמחיר לצרכן גם ישקף זאת – בשלב זה סינגר טרם הכריזה על המחיר.