חברת Interbrand הבינלאומית מתמחה במותגים, כפי שניתן לנחש משמה, ועוסקת ביעוץ בתחום – בין היתר לקונצרנים גדולים ברחבי העולם. מדי שנה מפרסמת אינטרברנד דו"ח המדרג את 100 המותגים המובילים על פי ערכם הכספי. ערך זה מחושב על ידי מומחי אינטרברנד ונובע כמובן מהישגיהן הכלכליים של החברות – אך גם מהערכת עוצמת המותג לכשעצמו ויכולתו לייצר ביקוש עתידי למוצר.
הדו"ח לשנת 2009 אשר פורסם זה עתה מציב את קוקה-קולה בראש מותגי העולם, בדיוק כמו בשנה שעברה, כאשר גם הבאים בתור – IBM, מייקרוסופט, ג'נרל-אלקטריק ונוקיה – שומרים על הסדר מהשנה הקודמת. מותג מקדולנד'ס עולה שני מקומות לעומת 2008 ומדורג שישי, וגוגל מטפס מהמקום העשירי לשביעי – שניהם על חשבון מותג-הרכב הראשון ברשימה, טויוטה, שירד ממקום שישי ב-2008 לשמיני הכללי השנה. אינטרברנד מייחסת לטויוטה ערך של 31.3 מיליארד דולר, ירידה של 8% לעומת 2008. מצב זה נכון לרוב מותגי הרכב ברשימה, אשר כמעט כולם איבדו מערכם הכספי לעומת 2008 (אם כי חלקם דווקא עלו בדירוג הכללי). הבאים בדירוג מותגי הרכב, מרצדס, ב.מ.וו והונדה, ירדו ב-7% בערכם הכספי, אם כי בעוד שני הראשונים יורדים בדירוג הכללי הונדה דווקא עלה שני מקומות. מותג פורד ירד ב-11%, פולקסווגן ב-8%, אודי ב-7%, יונדאי ב-5% (אך עלה 3 מקומות בדירוג הכללי), פורשה ב-8% ולקסוס ב-12%. היחיד במותגי הרכב ברשימת ה-100 שלא איבד מערכו הוא פרארי (אשר גם טיפס 5 מקומות בדירוג הכללי), ואילו מותג האופנועים הנחשב הרלי-דייוידסון אשר סובל קשות מהמצב הכלכלי בארה"ב איבד 43% מערכו וצנח 23 מקומות בדירוג!
בטבלה מטה מופיע דירוג מותגי-הרכב המופיעים ברשימת ה-100, וערכם במיליארדי דולרים (בסוגריים – הדירוג הכללי).
1. טויוטה, 31.3 מיליארד (8)
2. מרצדס-בנץ, 23.9 (12)
3. ב.מ.וו, 21.7 (15)
4. הונדה, 17.8 (18)
5. פורד, 7.0 (49)
6. פולקסווגן, 6.5 (55)
7. אודי, 5.0 (65)
8. יונדאי, 4.6 (69)
9. הרלי-דייוידסון, 4.3 (73)
10. פורשה, 4.2 (74)
11. פרארי, 3.5 (88)
12. לקסוס, 3.2 (96)