לאחר ארבע שנים בשוק הגיעה זמנה של הפונטו למתיחת פנים. המכונית זוכה לשדרוג מכני משמעותי בדמות השתלת מנועי המולטיאייר החדשים, אשר הוצגו לראשונה באלפא מיטו, האחות לקונצרן.
המנועים מציעים שיפור של 10% בהספק ועד 15% במומנט, בשילוב חסכון של עד 10% בצריכת הדלק ובפליטת CO2 והפחתה משמעותית עוד יותר בפליטת מזהמים אחרים. טווח ההספקים ינוע מ-105 כ"ס למנוע ה-1.4 ליטר ועד 140 כ"ס כאשר בעתיד מתוכנן מנוע חזק עוד יותר עם 180 כ"ס.
מנועי טורבו דיזל בנפח של 1.3 ליטר ישולבו עם מנגנון 'עצור-סע' אשר יעזרו להשיג נתוני צריכת דלק טובים מאלו של הדור הקודם.

מבחינה חיצונית נבדלת הפונטו המנותחת מקודמתה בפגושים חדשים בשתי הקצוות (אשר הביאו לתוספת של 3 ס"מ), פנסים אחוריים חדשים (חלוקה לשתי קבוצות פנסים בכל קורה), פנסי חזית עוקבי דרך, שבכה קדמית מחודשת הנראית מודרנית יותר וחדה יותר. השיפור המשמעותי, מעבר למנועים כמובן, הנו בפנים. איכות החומרים בפונטו המחודשת רחוקה שנות אור מאיכות החומרים בדור הקודם, לפי פיאט. המכונית תקבל צג מערכת ניווט ושמע חדש, אולם ככל הנראה לא נזכה לראותו בישראל. בצד הבטיחות תזכה המכונית לשבע כריות אוויר כסטנדרט, כולל אחת לברכי הנהג, ולמגוון עזרי הבטיחות האלקטורניים (ABS, בקרת משיכה וחלוקת עוצמת הבלימה). טוב לדעת בעיקר אם נזכור שגם הדור הקודם התהדר בחמישה כוכבי בטיחות.

המכונית תוצג בדוכן פיאט בתערוכת פרנקפורט הקרובה כאשר המכירות באירופה יחלו בתחילת 2010.