אז זהו, משפחת המגאן מתפצלת – סיפרנו לכם על כך בעבר – אבל כך זה נראה בתכלס, עם הפרטים והתמנות הראשונות של גרסת הסדאן. היצרנית הצרפתית החליטה לשנות את שמה של גרסת הסדאן לפלואנס (Fluence, זרימה), בעוד יתר הגרסאות – 5 דלתות (שהוצגה לפני שנה בתערוכת פריז), גרסת הקופה וגרסת הסטיישן שיוצגו בהמשך, ימשיכו לשאת את השם מגאן. "רצינו שינוי" אמר לנו בראיון בלעדי, ראש מחלקת העיצוב של רנו, פטריק לה-קוואמה, "והלכנו על השם זרימה בגלל העיצוב הזורם של המכונית".

הרנו פלואנס מתבססת על פלטפורמה חדשה שכבר משרתת את החטיבה הקוריאנית בקונצרן רנו (ב-SM3 המשפחתית) ומציגה ממדים שצמחו בכל אספקט ביחס למגאן סדאן המוחלפת (שלא היתה צנומה לכשעצמה); 462 ס"מ אורך (לעומת 449 ס"מ במגאן), 181 ס"מ רוחב (177 ס"מ), 148 ס"מ גובה (146 ס"מ). גם בסיס הגלגלים שהיה מהגדולים בקטגוריה צמח, אם כי בתוספת צנועה יותר וכעת נמתח על פני 270 ס"מ (לעומת 269 ס"מ). כל אלה כמובן מצבעים על מרחב מחייה משופר ולא על חשבון תא המטען שאף הוא מציג גידול: 530 ליטר לעומת 520 ליטר בעבר.
רנו מגאן ופלואנס: אצלנו בינואר 2010
צילום: מנהל
כך נראית הרנו מגאן החדשה
הרנו פלואנס תוצע עם מגוון גרסאות בנזין ודיזל שיגיעו גם אלינו. באגף הדיזל נמצא רק את מנוע ה-1.5 ליטר אולם זה יוצע ב-5 רמות הספק: בין 85 ל-100 כ"ס. באגף הבנזין נמצא את מנוע ה-1.6 ליטר (110 כ"ס) שמהווה פיתוח של יחידת הכוח המוכרת מהמגאן הקודמת, כאשר אליו תשודך תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית של ZF. כן, רנו החליטה להיפרד סופית מה-AL4, שלא זכתה לאהדה רבה. באופן תמוהה יש לומר, בגרסת ה-5 דלתות נמצא תיבת חמישה הילוכים אוטומטית של ZF. כנראה שזה נובע מיעדי המכונית; ברנו מתכננים לשווק את הפלואנס בעיקר למדינות מזרח אירופה וטורקיה – מדינות המעדיפות תצורת סדאן על-פני מבנה האצ'בק.
מנוע בנזין נוסף ישרת את הפלואנס והמגאן; מדובר במנוע 2.0 ליטר (140 כ"ס) המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. אגב, ברנו גם מספרים כי בקנה תיבת הילוכים נוספת – כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, אבל זו תוצג רק בסוף 2010. באותה תקופה גם תוצג גרסה חשמלית של הפלואנס – זו שבוודאי תשרת את פרויקט בטר פלייס של שי אגסי.

מחליפתה של הרנו מגאן סדאן, הרנו פלואנס, וגרסת ה-5 דלתות של המגאן ינחתו בארצנו בתחילת ינואר 2010. שתי המכוניות החדשות יגיעו אלינו מטורקיה – חידוש מבחינת גרסת ה-5 דלתות שעד כה לא יוצרה שם. אגב, באופן מעניין סביבת הנהג במגאן הטורקית מעט שונה מזו שהוצגה בגרסה האירופית.
רנו מגאן ופלואנס: אצלנו בינואר 2010
צילום: מנהל
זו רנו פלואנס
כצפוי מקרסו הן המגאן והן הפלואנס יוצעו במחיר תחרותי שמכוון ללב ליבו של השוק, או למה שמכונה היום קבוצה 2. כלומר משהו בין 115,000 ל-117,000 שקלים לגרסה הבסיסית. כמובן שהרנו פלואנס, מרובעת הדלתות היא הגרסה החשובה יותר לשוק הישראלי חובב הסדאן, אם כי היבואן יעשה הפעם מאמץ שיווקי גדול כדי לדחוף גם את גרסת החמש דלתות.