לפני פחות מחצי שנה הוצגה ה-E קלאס החדשה במבנה הקלאסי של סדאן ארבע דלתות, ובינתיים אף הספיקה לעשות עלייה לארץ הקודש. עתה מציגה מרצדס את הגרסה השימושית, הסטיישן. לאלו מכם שזוכרים את דגם התצוגה המרהיב, ה-Concept Fascination מתערוכת פריז, נציין כי רבים מסממני העיצוב של דגם התצוגה לא עברו לעולם המציאותי, לצערנו.

למרות זאת, בהתחשב בעובדה שמדובר במכונית סטיישן האמורה להיות שימושית (קטגורייה פופולרית מאד באירופה, אפילו במכוניות יוקרה מסוג זה), העיצוב החיצוני מצליח להימנע מהמבנה המרובע והתכליתי מדי. הסטיישן מבוססת כמובן על גרסת הסדאן ולפיכך החרטום עם יחידות התאורה החדשות, שמחליפות עיגול במלבן ויוצרות פרצוף וקווי הגוף המסותתים בקווים חדים ומאוד זוויתיים, ניכרים גם בסטיישן. המכונית החדשה הנה הסטיישן הגדולה בסגמנט ומרווח המרפקים מאחור ומרווח הראש מקדימה השתפרו קלות בהשוואה לסדאן (עם 5 ס"מ ו-1.5 ס"מ יותר בהתאמה). אורכה 489.5 ס"מ, כ-2 ס"מ יותר מהסדאן, רוחבה וגובהה זהים עם 185 ס"מ ו-147 ס"מ בהתאמה ובסיס גלגלים של 287.5 ס"מ זהה לשל אחותה מרובעת הדלתות. הואיל ושימושיות הנה שם המשחק בדגם זה, תא המטען מציג נפח מרשים של 1,950 ליטר (כאשר המושבים האחוריים מקופלים, כמובן) והוא בעל אפשרויות נשיאת מטען רבות, כולל אופציה לשני מושבי ילדים המתקפלים לתוך רצפת תא המטען. תא אחסון מתחת לרצפה (לדגמים ללא מושבי הילדים), מסילות עיגון, כיסוי מטען עם רשת המאפשרת תיחום תא המטען מאזור המושבים וקיפול הספסל האחורי המפוצל – כולל משענות הראש שלו, הנם סטנדרט.
אופציה לעצלים בשם Easy Pack מאפשרת לפתוח את תא המטען ולקפל את המושבים האחוריים באופן חשמלי ובלחיצת כפתור. מערכת מתלים מתכווננת אלקטרונית השומרת על איזון המכונית, בעיקר בעת נישאת משאות כבדים, תוצע בחלק מהדגמים בתוספת תשלום. תשע כריות אוויר סטנדרטיות, ביניהן כריות השומרות על אגן הנוסעים, ומערכות לבקרת בלימה, משיכה ויציבות תשמורנה על הנהג ונוסעיו. ניתן להוסיף עוד שתי כריות אוויר בתשלום. מערכת הקדם תאונה Pre Safe תוצע כאופציה או כסטנדרט בחלק מרמות האבזור הגבוהות.

יחידות הכוח בסטיישן זהות ליחידות הכוח בסדאן וכוללות היצע מיידי של שישה מנועים, ארבע דיזל ושני בנזין, אליהם יצטרפו עוד שלושה מנועים בעתיד. מנוע הדיזל הזוטר הנו ה-E220 BlueEFFICIENCY ארבעה צילנדרים, 170 כוח-סוס אשר ישודך לתיבה ידנית שש מהירויות. אחריו יוצע ה-E250 BlueEFFICIENCY עם 204 כוח-סוס ואותה תיבה ידנית. גרסת הדיזל הבכירה לעת עתה, ה-E350 עם מנוע V6 3.0 ליטרים ו-231 כוח-סוס, תוצע עם תיבה אוטומטית שבע מהירויות. מנוע הבנזין הזוטר הנו ה-E350 CGI BlueEFFICIENCY V6 3.5 ליטרים עם 292 כוח-סוס ותיבה אוטומטית שבע מהירויות והבכיר לעת עתה הנו ה-E500 V8 5.5 ליטרים עם 388 כוח-סוס.
להיצע יתווספו החל מהרבעון הראשון של 2010 שתי גרסאות דיזל, E 200 CDI BlueEFFICIENCY עם 136 כוח-סוס שישודך לתיבה ידנית שש מהירויות וה- E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY V6 3.0 ליטרים ו-231 כוח-סוס והנעה לכל הגלגלים. היצע הבנזין יורחב משמעותית ויכלול שתי רמות הספק למנוע ה-1.8 ליטרים ארבעה צילנדרים, אחת עם 183 כוח-סוס ותיבה ידנית שש מהירויות והאחרת עם 204 כוח-סוס ותיבה אוטומטית חמש מהירויות. ה-E350 4MATIC V6 3.5 ליטרים עם 272 כוח-סוס והנעה לכל הגלגלים.

מכירות ה-E-סטיישן באירופה תתחלנה בנובמבר השנה. לו תדחקו ביבואן המקומי, תזכו אולי להניח ידכם על גרסה זו של ה-E-קלאס. אבל אנו משערים שרוב המכוניות הללו אשר נראה בארץ תהיינה בצבע לבן עם כובע מונית על הראש.