מאזדה חושפת תמונה ואיור ראשונים של ה-MX-5 'סופרלייט' קונספט, נקודת השיא שתסכם את חגיגות ה-20 שנה לרודסטר המצליחה (בכל הזמנים), ה-MX-5. מכונית התצוגה תיחשף מעל לבימות תערוכת פרנקפורט בחודש הבא (15-27 בספטמבר).

ה'סופרלייט' הנה גרסה – כפי ששמה מעיד – קלת משקל של ה-MX-5, ובכדי להגיע לכך (כמה קלה – לא נמסר) ויתרו בין היתר על שמשה קדמית, דיפונים וריפודים, ידיות חיצוניות לדלתות, מראות צד (יש אחת מעל ללוח השעונים, כמו פעם...), מזגן, מנועים להרמת והורדת חלונות (בין היתר כי אין כאלו...). בנוסף נעשה שימוש נרחב בחומרים קלים כמו קרבון וסגסוגות קלות-משקל. המתלים, מערכת ההיגוי, הקפיצים והבולמים כוילו והותאמו למשקל הנמוך יותר והם עצמם מיוצרים ממתכות קשיחות וקלות משקל. לפי מאזדה אמורה ה-MX-5 'סופרלייט' להציע התנהגות כביש "פנומינאלית". כפועל יוצא לדיאטה הרצחנית תפלוט הרודסטר הספרטנית פחות CO2 לק"מ ותצרוך פחות דלק. איזו יחידת כוח, כמה הספק או כל נתון ביצועים אחר נותרו כולם בגדר תעלומה, לפחות עד לחשיפה המלאה בגרמניה.

על השאלה המסקרנת ביותר – "האם תגיע לייצור סדרתי?" – נספר כבר עתה שבמאזדה משאירים אותנו עם הלשון בחוץ, וללא מענה. בינתיים.
מי יודע, אולי לאחר לכתה של ההונדה S2000 תגיע היורשת מכיוון בלתי צפוי?...
אנחנו, כמובן, בעד. מאוד.