לכל אחד מאתנו יש, ככל הנראה, סצנת-מרדף אהובה עליו – כזו שאולי ראה בילדותו ונחרטה בזכרונו, או שפשוט השאירה עליו רושם בל יימחה בשל פעלולי נהיגה נועזים או צילומים יוצאי דופן. גם לנו יש רשימה לא-קצרה של מרדפים אהובים – ואנו ננסה להביא אותם אליכם, בסיוע נפלאות יוטיוב.
הסרט הראשון שבחרנו הוא "רונין" מ-1998, סרט מתח מתוחכם ומשובח בבימויו של ג'ון פרנקנהיימר המנוח; הסרט מלא וגדוש באקשן, הפתעות ומהפכים (המחזאי דייויד מאמט היה אחראי לכתיבת התסריט) – ומרדפי מכוניות מרתקים. אנחנו ממש לא היחידים שסבורים שמרדפי 'רונין' מדורגים גבוה מאד בטבלת המרדפים הקולנועיים של כל הזמנים; לא מפתיע בהתחשב בכך שפרנקנהיימר ביים בין היתר את סרט המופת "גרנד פרי" משנות ה-60, שעלילתו מתרחשת בסצנת מירוצי פורמולה 1 של אותם ימים ובהשתתפות נהגי מירוץ אמיתיים.
רוברט דה נירו מגלם ב'רונין' סוכן CIA סמוי רב-כישורים הנשתל כשכיר-חרב בתוך חבורת פושעים, כשמטרתו הסופית היא לשים את ידו על ראש מחתרת אירית. לא נחשוף יותר מהעלילה, ואם עוד לא ראיתם – חפשו אותו בספריות הוידאו (אין בהוט VOD, בדקנו). על כל פנים, אנחנו בענין המרדפים – ויש לנו שניים כאלו עבורכם. המקום שלהם בעלילה לא ממש משנה. מה שכן משנה הוא כי בניגוד להרבה מרדפים קולנועיים אחרים, אלו ברונין נראים ריאליסטיים מאד – והם מצולמים וערוכים למופת. אקשן טהור.