מתחילת השנה יובאו לישראל בייבוא אישי 1,662 כלי רכב בשווי משוער של כ-332 מיליון שקלים. מדובר בכמות שהיא כ-64% מכלל כלי הרכב שהגיעו ארצה בייבוא אישי בכל השנה שעברה.

ב-20 הימים הראשונים של חודש יולי לבדו נחתו בארץ 178 כלי רכב מייבוא אישי ואם הקצב הנוכחי יימשך, צפוי חודש יולי להסתיים עם זינוק של עשרות אחוזים בממוצע החודשי של יבוא רכב ביבוא האישי. בענף מעריכים כי "בצנרת" של משרד התחבורה נמצאים עוד עשרות עד מאות מכוניות נוספות, שכיום נעשים מאמצים לשחררן לפני כניסת 'המיסוי הירוק' לתוקף בתחילת אוגוסט.

יצוין כי העלאת מס הקניה ל-90% צפויה לייקר בעשרות אלפי שקלים את רכבי היוקרה הטיפוסיים, שמגיעים ארצה בייבוא אישי. זאת בשל העובדה שרובם הם רכבי כביש-שטח ונישה, שמגיעים מארצות הברית עם מנועים גדולים ואינם זכאים לקיזוז "ירוק" כלשהו.
בענף הרכב מציינים כי בחודשים האחרונים עוכב מתן הרישוי של כלי רכב רבים מייבוא אישי במשרד התחבורה וכי קצב הייבוא האישי ביולי מעיד ככל הנראה, שרבים מהעיכובים הוסרו.

בעבר שר התחבורה, ישראל כץ, ומנכ"ל משרד התחבורה היוצא, גדעון סיטרמן, הביעו עמדה בעד הפיכת הייבוא האישי לצינור ייבוא תחרותי ולגיטימי. עדיין לא ברורה עמדתו בנושא של מנכ"ל משרד התחבורה הנכנס, יעקב גנות.