פלח המכוניות המשפחתיות הוא הגדול ביותר בשוק הרכב הישראלי בכלל, וברכישות של השוק המוסדי בפרט. בד"כ זהו פלח יציב יחסית, עם היררכיית מכירות ברורה ומחזור חידושים איטי יחסית. אלא שהשנה עובר הפלח טלטלה רצינית, כש-4 מתוך 7 הדגמים המובילים את המכירות מתחדשים בפרק זמן של כ-3 חודשים בלבד: טויוטה 'קורולה' קיבלה תיבת הילוכים אוטומטית רגילה; שברולט 'אוויאו' הוחלפה ב'קרוז' הגדולה והמתוחכמת; והדור החדש של מאזדה 3, מובילת המכירות הנצחית, הושק החודש בליווי קמפיין פרסום ענק.

הרביעית שמצטרפת בימים אלה לתחרות היא גרסת קבוצה 2 של מיצובישי 'לאנסר' החדשה, עם מנוע 1.5 ליטר - שמחליפה את ה'לאנסר' דור-קודם, שבשנותיה האחרונות שווקה כמעט בלעדית לציי רכב ובכמויות נכבדות.

מבול החידושים של הפלח נוחת על השוק באחת השנים הקשות של הענף, ובתקופה של אי-ודאות בשל שינויי הרגולציה. אריאל פינטו, מנכ"ל מיצובישי בישראל, מסביר כיצד מתמודדים עם השקה של משפחתית בעלת חשיבות אסטרטגית בתקופה תחרותית כה דחוסה.

*הלאנסר היוצאת מוצבה בחלק התחתון של הפלח, ופנתה בעיקר לעובדים ומעסיקים שחיפשו מכונית עם עלות מופחתת. לא יקשה למצב את החדשה גבוה יותר?

"התחלנו את השיווק של החדשה חודשיים לאחר שסיימנו את המלאי של היוצאת, ובניגוד למתחרים אנחנו לא משווקים במקביל את הדור הישן. המכונית החדשה גדולה, מתוחכמת ומאובזרת יותר ומיועדת להתמודד עם השלישייה המובילה בפלח, בסיוע מקדמי מכירות עדכניים כמו 7 כריות אוויר ומנוע עם רמת זיהום מהנמוכות בקבוצה, שגם ייהנה מבונוס "ירוק" גדול יותר. יעד המכירות שלנו הוא אלפי יחידות בשנה".

*השקתם את הלאנסר החדשה בשקט רב. יש קשר להשקת מאזדה 3 באותו שבוע?

"קשה להשיג אפקטיביות שיווקית ב'רעש' שיוצר הקמפיין של מאזדה 3. לכן, בחרנו לבצע השקה רכה ולדחות את הקמפיין שלנו עד שיהיה נוח יותר. זה עתה סיימנו קמפיין חוצות מוצלח, בתקציב של 1.5 מיליון שקל, והקמפיין של לאנסר כבר מוכן לשיגור".

*הצבתם את המחיר של הגרסה המאובזרת על 121 אלף שקל, אלף שקל פחות מהגרסה המקבילה של מאזדה. צירוף מקרים?

"המחיר נקבע בהתאם לתמחור היצרן לפני שפורסמו מחירי מאזדה. בלי קשר למחיר, אנחנו צופים חדירה טובה לשוק הפרטי ולשוק המעסיקים הקטנים, שעד כה רכש כ-2,000 יחידות בגרסת ה-1.8 ליטר היקרה יותר".

*איך משפיעים שינויי הרגולציה על השוק?

"אין ספק שיש התעוררות ומומנטום חיובי לקראת ההתייקרות הצפויה באוגוסט בעקבות 'המיסוי הירוק'. אנחנו רואים התעוררות משמעותית בעיקר בביקוש לרכבי נישה כמו מיצובישי פאג'רו, מיניוואן גרנדיס וטנדרים".

*מה הלאה?

"מיצובישי מפתחת כיום את הכיוון הירוק, ובקרוב יושקו מנועים חדשים ומתקדמים עם פליטה מופחתת הן בפאג'רו והן ב'אאוטלנדר'. אנחנו מקווים להביא לקראת סוף השנה גם כמה מכוניות עירוניות חשמליות של מיצובישי לבחינה בארץ, לקראת תחילת השיווק הסדיר שלהן בשנה הבאה. בבחינה נמצא גם היבוא של רכבי מיצובישי מתוצרת ארה"ב בעקבות שינויי הרגולציה".