הבוסים החדשים: סרג'יו מרקיונה (משמאל) עם רוברט קידרהערכאה הגבוהה של בתי המשפט בארה"ב העניקה אתמול גושפנקא סופית להליך המכירה של נכסי קונצרן קרייזלר לקבוצה בראשות פיאט – ובכך ניתן אור ירוק להשלמת הליך "פרק 11" ויציאה לדרך חדשה.
מספר גורמים ביקשו לעכב את העיסקה, ביניהם בעלי חוב של קרייזלר וסוכנויות של הקונצרן הנמצאות ב"רשימת חיסול", כחלק מהליכי הצמצום וההתייעלות של קרייזלר. בית המשפט העליון דחה סופית את טענותיהם אתמול, ואישר מכירת נכסי קרייזלר בעלי-ערך – בהיקף של 2 מיליארד דולר – לבעלים החדשים. פיאט תחזיק ב-20% ממניות החברה החדשה שתקום, אך תשלוט בה ניהולית. קרן בריאות של ארגון עובדי קרייזלר תחזיק ב-68%, וממשלות ארה"ב וקנדה – ב-12% הנותרים. יו"ר פיאט סרג'יו מרקיונה הופך בכך, מעשית, לראש קבוצת קרייזלר. מי שינהל בפועל את הקובצה וישמש כיו"ר יהיה רוברט קידר, מינוי עליו הוכרז לפני מספר שבועות. לקידר עבר עשיר בניהול חברות-תעשייה גדולות, אך מעט נסיון בתעשיית הרכב.
בית המשפט העליון אישר – ועסקת קרייזלר-פיאט יוצאת לדרך
צילום: מנהל
"תראה, באמת לא נשאר לנו כסף". הנשיא-לעתיד אובאמה בביקור
באחד ממפעלי קרייזלר, רגע לפני פשיטת-הרגל ולפני שהושבע לנשיא
בית המשפט הביא בחשבון את הנזקים שעלולים להגרם כתוצאה מעיכוב ביצוע העסקה והארכת תהליך "פרק 11". עיכוב שכזה עלול היה לסכן את ביצוע העסקה בכללותה, לגרום להפסדים כספיים נוספים ולסכן קרוב ל-40,000 משרות של עובדי קרייזלר.