חברת "בטר פלייס" מנסה לגייס תמיכה ושיתוף פעולה בפרויקט הרכב החשמלי מקונצרן פיאט האיטלקי. ל"גלובס" נודע כי בכירים בחברה, ובהם עידן עופר, נפגשו בימים האחרונים בישראל עם לאפו אלקן, נכדו של ג'ובאני אניילי ואחד מיורשיו. אלקן ממלא תפקידים בכירים בהנהלת פיאט והוא אחיו של ג'ון אלקן, שנושא בתפקיד של סגן יו"ר הקונצרן.
לאפו אלקן נחשב למקורב לישראל והוא נושא בין השאר בתואר "שגריר כבוד של המרכז הרפואי שיבא בתל השומר". כיורשו של אניילי הוא נחשב לבעל השפעה רבה גם במוסדות השלטון ובאיטליה והוא פעיל בתחומים עסקיים רבים.
פיאט עשויה להיות בת ברית חשובה מאד ל"בטר פלייס" לא רק באירופה אלא בארצות הברית וזאת בעקבות העסקה שחתמה לאחרונה לקבלת השליטה בחברת קרייזלר שנקלעה לקשיים. לקרייזלר יש תוכנית מתקדמת מאד לפיתוח וייצור רכב חשמלי מלא והיא הציגה בשנתיים האחרונות מספר אבות טיפוס פועלים על בסיס דגמים קיימים.
לקרייזלר יש גם מערך שיווק נרחב בארצות הברית, שנחשבת ליעד מפתח של "בטר לייס" ולפיכך קשר עם פיאט עשוי להעניק ל"בטר פלייס" דלת אחורית לארצות הברית. ככל הידוע הפגישה עם אלקן לא הניבה תוצאות מעשיות בדמות שיתוף פעולה. "בטר פלייס" מסרה בתגובה כי היא אינה ונהגת למסור פרטים על מהלכיה העסקיים"