"זהו, עכשיו דומם, צא מהרכב, שחרר אמברקס ותן לו להדרדר"ג'נרל מוטורס פרסמה את מאזניה לרבעון הראשון של 2009 – והמספרים (וזה ממש לא מפתיע) עגומים מאד. השורה התחתונה היא הפסד נטו של 6 מיליארד דולר, כאשר סך ההכנסות ביצע צניחה מפחידה של כמעט 50% וירד מ-42.4 מיליארד ברבעון הראשון של 2008 ל-22.4 מיליארד השנה. ירידה של 20 מיליארד דולר ב-3 חודשים! תזרים המזומנים של GM היה גרוע מאשר ההפסד המאזני נטו כאשר הקונצרן הצליח לשרוף 10 מיליארד דולר (!!); בסוף מרץ נותר בקופת GM סכום של 11.6 מיליארד דולר בלבד, למרות הזרמת מימון בשיעור כולל של 15.4 מיליארד דולר מהממשל בחודשים האחרונים. בקצב זה, כבר במאי תדרש הזרמת מזומנים נוספת – וביוני לא יהיה מנוס מלהכריז על פשיטת רגל בהליך "פרק 11". לא שזה תהליך טריביאלי או פשוט...
מכירות GM ברחבי העולם הסתכמו ב-1.616 מיליון מכוניות ברבעון הראשון, ירידה של 28.3% לעומת אותה תקופה ב-2008. הנתון היה יכול להיות גרוע בהרבה אלמלא תוצאות טובות בשוק הסיני הממשיך להתפתח ולצמוח ובו נרשם גידול של 17%. בזכות התרומה הסינית האזור הפסיפי-אסייתי היה היחיד בו נרשם גידול ברבעון האחרון; מותג Wuling בו שותפה GM היה היחיד בין כל מותגי הקונצרן שהשיג גידול בתקופה המדוברת (בשיעור מרשים של 33%) והפך למותג השלישי בגודלו בקונצרן. שברולט הוא כמובן המותג הגדול ביותר של GM, והשיג מכירות של 724,000 מכוניות – ירידה של כ-33%. אופל/ווקסהול, המותג השני בגודלו, השיג 303,000 מכוניות – כאן מדובר בירידה של כ-30%. אחרי וולינג עם 231,000 מכוניות נמצא את ביואיק עם 104,000 מכוניות והביצועים הטובים ביותר (פרט לוולינג): ירידה של 15% בלבד. GMC, קאדילק ופונטיאק סבלו כולם מירידות בהיקף כולל שבין 40 ל-50%. המותגים העומדים למכירה סאאב (ירידה של 51.6%), סאטורן (57%-) וכמובן האמר (נפילה של 61.6%!) סוגרים את הרשימה.
בשוק הצפון-אמריקני, שהוא עדיין הגדול ביותר של GM, צנחו המכירות ב-47.2% והגיעו לכחצי מיליון מכוניות בלבד לרבעון. נתח השוק ירד מ-21.7% ל-17.9% וההכנסות נפלו ב-50%.