מזה מספר שנים נמצאת פורשה בתהליך רכישת נתח גדל והולך של קונצרן פולקסווגן. החברה המצליחה, תחת ניהולו המבריק של וונדלין וידקינג מאז 1993, החלה ברכישת מניות פולקסווגן ב-2005 ומוקדם יותר השנה הגיעה לבעלות של 51%, לאחר שבסוף 2008 הודיעה על כוונתה להגיע ל-75%.
אבל עכשיו התהליך נעצר. שתי המשפחות השולטות בחברה, פורשה ופייש (Piech) – בשני המקרים צאצאיו של פרדיננד פורשה, מייסד החברה – הגיעו למסקנה כי פורשה קפצה למים קצת עמוקים מדי, וכי החברה תתקשה לעמוד בהתחייבויות שלקחה על עצמה כדי לממן את הרכישה המסיבית של מניות פולקסווגן: הלוואות בשיעור של כ-9 מיליארד אירו. מתברר כי המהלך של רכישת פולקסווגן, חברה הגדולה פי 15 מפורשה, היווה פשוט נגיסה גדולה משפורשה מסוגלת לבלוע. במקום זאת נוהל בשבועות האחרונים משא ומתן מול פולקסווגן – והתוצאה היא הסכמה עקרונית שהוכרזה בשבוע שעבר, על יצירת ישות אחת משתי החברות. עדיין לא ברור המבנה של החברה המאוחדת, ומה יהיו ההסדרים הכספיים – אך פורשה כמותג יצטרף לרשימה הארוכה של מותגים תחת כנפיו הרחבות של קונצרן VAG. במבנה המעודכן, לא פחות מ-10 מותגים יפעלו תחת החברה הממוזגת/מאוחדת, כאשר עצמאות פורשה כמותג מובטחת. יש לציין כי פרדיננד פייש, בעל נתח המניות הגדול ביותר בפורשה, הוא יו"ר חבר המנהלים המפקח של קונצרן פולקסווגן ובעבר היה יו"ר הקונצרן.
המהלך החדש מציב סימן שאלה גדול על המשך דרכו של וונדלין ווידקינג, מי שנחשב לאחד המנכ"לים המבריקים ביותר בתעשיית הרכב והאיש שהפך את פורשה ליצרנית הרכב הרווחית ביותר בעולם. מאז החל תהליך רכישת מניות פולקסווגן, קנה לעצמו ווידקינג לא מעט שונאים בתוך פולקסווגן ואיבד גם את אהדת בעלי פורשה בשל התבטאויות חסרות טאקט כנגד פרוייקטים ראוותניים שדחף פייש, ביניהם הבוגאטי ויירון והפולקסווגן פייטון.
פרטי המיזוג יידונו בשבועות הקרובים בשיחות בין הנהלות שתי החברות ובין נציגי איגודי העבודים, ומדינת סקסוני הגרמנית המחזיקה בבעלות חלקית ובזכות ווטו בקונצרן פולקסווגן.